بخش‌های کشاورزی و صنعت با مفهوم بازچرخانی آب آشنا نیستند

معاون آب و آبفای وزیر نیرو با بیان اینکه ذخایر استراتژیک آبی کشورمان در وضعیت مطلوبی قرار ندار، گفت: بخش‌های کشاورزی و صنعت با مفهوم بازچرخانی آب آشنا نیستند.

به گزارش اگزیم نیوز، «قاسم تقی‌زاده خامسی» امروز (دوشنبه هفتم تیرماه) در نخستین جلسه کار گروه ملی برنامه ترویج فرهنگ بهینه مصرف آب که در ستاد وزارت نیرو و با حضور رییس شورای فرهنگ عمومی کشور برگزار شد، افزود: جمعیت کشور ۲.۵ برابر شده درحالی که سرانه آب تجدیدپذیر ۳۰درصد کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه ترویج فرهنگ بهینه مصرف هم‌پای ساخت‌وسازها در کشورمان به خصوص در بخش آب جدی گرفته نشده ادامه داد: گرچه اقدامات خوبی انجام شده اما آن‌گونه که باید و شاید در کنار ساخت‌وسازها توسعه نیافته است.

معاون وزیر نیرو خاطرنشان کرد: وضعیت ترویج فرهنگ مصرف به خصوص در بخش آب کشاورزی و صنعت مطلوب نیست و صنایع کشور با مساله‌ای به نام باز چرخانی آب آشنا نیستند. این در حالی است که در بخش کشاورزی نیز هنوز بحث تعیین الگوی کشت جای بحث دارد.

وی به تلاش برای ترویج فرهنگ بهینه مصرف اشاره و خاطرنشان کرد: این کار نباید فقط به بخش آب شُرب محدود شود بلکه باید بخش‌های کشاورزی و صنعت را هم مورد توجه قرار داد.

معاون وزیر نیرو باتاکید بر ترویج فرهنگ بهینه مصرف به تلاش وزارت نیرو برای تدوین سند سازگاری با کم آبی اشاره کرد و گفت: این سند باید در کنار این کار فرهنگی مورد توجه قرار گیرد.

تقی زاده خامسی ابراز امیدواری کرد: دولت آینده به این سند توجه جدی داشته باشد و برای ترویج فرهنگ بهینه مصرف تلاش کند.

کد خبر 44218

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 3 =