صادرات گوسفند برای مقابله با خشکسالی در دستور کار قرار دارد

معاون وزیر جهادکشاورزی در امور تولیدات دامی گفت: صادرات گوسفند برای مقابله با خشکسالی با در نظر گرفتن موضوع تامین امنیت غذایی در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی قرار دارد.

به گزارش اگزیم نیوز، مرتضی رضایی بعدازظهر یکشنبه در حاشیه افتتاح یک دامداری مدرن ۵۵۰۰ راسی دام سبک در شهرستان بویبن زهرا، افزود: در مرکز تحقیقات وزارت جهاد کشاورزی چند سالی است که بحث صادرات گوسفند مطرح شده و قرار است با هدف مقابله با خشکسالی اجرایی شود. 
این مسوول اظهار داشت: تصمیم داریم بخشی از این گوسفندها را به شکل مدیریت شده و نه به صورت آزاد به کشورهای دیگر صادر کنیم و دو برابر وزن آن گوشت وارد کشور کنیم؛ چون قیمت این دام‌های سبک در کشورهای همسایه بالا بوده و به سود دامداران داخلی است.

این مسوول گفت: یکی از سیاست های اصلی وزارت جهاد کشاورزی افزایش و توسعه نژادهای پربازده است تا تامین شیر و گوشت کشور به بهترین شکل ممکن صورت پذیرد.

وی در خصوص گوسفند نژاد شال نیز گفت: نژاد شال در حال حاضر تحت یکسری فعالیت های اقدامات ژنتیکی و اصلاح نژاد در وزارت جهادکشاورزی است تا شاهد تقویت و توسعه این نژاد دامی دوقلوزا باشیم..

این مسوول گفت: نژاد شال همانند نژاد افشاری یک نژاد اصیل بوده و خاستگاه آن در همین منطقه بویین زهرا در استان قزوین است. 
وی اضافه کرد: مشکل گوسفندهای نژاد داخل این است که به مرور زمان صفت دوقلوزایی را از دست می‌دهند و در تلاش هستیم تا با فعالیت های ژنتیکی از این اقدام جلوگیری کنیم. 

این واحد تولیدی در زمینی به مساحت ۶ هکتار در زمینه پرورش گوسفند داشتی و با اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان و با اشتغالزایی ۵۰ نفر در حوزه دامداری و ۲۰ نفر در بخش کشاورزی مشغول به تولید می باشد. گفتنی است این مجموعه با ظرفیت تولید ۱۰ هزار راس گله که در حال حاضر موجودی گله این واحد ۵۵۰۰ راس می باشد.

از مزیت های دیگر این واحد واردات ۵۰۰۰ راس دام از نوع لاگن و درمن از کشور فرانسه می باشد که در آینده ای نه چندان دور از مراکز توزیع دام نژاد دار در کشور خواهد بود.

کد خبر 44808

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =