دولت دوازدهم در حوزه مدیریت رمزارزها کارنامه قابل قبولی داشته است

یک کارشناس مسائل اقتصادی با بیان آنکه ارزهای دیجیتال در دولت دوازدهم تاحدودی به رسمیت شناخته شد و تحت نظر وزارت صمت قرار گرفت، معتقد است: دولت تدبیر و امید علی‌رغم همه انتقادات در حوزه مدیریت رمزارزها، کارنامه قابل قبولی داشته زیرا برنامه ها و رویکردهای خوبی را در این حوزه اجرا کرده است.

کمیل طیبی روز چهارشنبه  در گفت و گو با خبرنگار اگزیم نیوز درباره عملکرد دولت دوازدهم در حوزه رمزارزها، اظهار داشت: بازار رمزارز بستر و زمینه خوبی به عنوان یک بازار جایگزین است و اگر یک مدیریت و برنامه مشخص برای این بازار تدوین شود به دلیل جنبه‌های فنی خیلی قوی که دارد می‌تواند به عنوان یک بستر حمایتی در بازار مورد استفاده قرار گیرد.

وی با بیان اینکه متاسفانه دولت دوازدهم ورود مختصری به بازار رمزارز داشت اما پرونده اش قابل قبول است، افزود: دولت دوازدهم سعی داشت مستقل از سیستم دولتی یا بازاری که شناخته شده در حیطه رمزارز عمل کند که در تحقق این رویکرد تا حد بسیاری موفق بود اما بدون شک برای استمرار و تداوم این وضعیت، باید شرایط را بهبود بخشید که امید است این مهم در دولت سیزدهم فراهم شود.

این کارشناس مسائل اقتصادی تصریح کرد: در بازار رمزارزهاست مفاهیم بسیاری وجود دارد و این بازار تنها بیت‌ کوین نیست از این رو برای موفقیت در این بازار پراکنده بدون شک باید برنامه داشت که دولت دوازدهم علی‌رغم اشراف کامل و اطلاعات شفاف در این زمینه رویکرد خوبی داشت.

طیبی با بیان اینکه رویکرد دولت در بازار رمزارز مثل سایر بازارها مداخله جویانه نیست، خاطرنشان کرد: برای بهبود بازار رمزارزها در کشور باید حالت تعاملی بین دولت یا هر نهاد دیگری با بازار رمزارزها ایجاد شود تا از ظرفیت این بازارها به بهترین شکل ممکن استفاده شود چرا که بواسطه بروز معضلاتی نظیر همه گیری ویروس کرونا و در نتیجه آشفته شدن اقتصاد جهان، این بازار توانست محبوبیت خاصی پیدا کند.

وی تاکید کرد: دولت دوازدهم یک سیاست مشخصی را در ارتباط و تعامل با بازار رمزارزها داشت اما به دلیل پایان دولت و فرصت کوتاه آشنایی با این بازار نتوانست جنبه های ارشادی آن بازار را دنبال کند، از این رو در این فرصت محدود اگر بخواهد دخالتی داشته باشد می تواند مشکلات زیادی را بوجود بیاورد و یک نوع دخالت در بازار و حتی رانت ایجاد شود لذا ادامه مدیریت این بازار باید برعهده دولتمردان سیزدهم قرار گیرد.

این کارشناس مسائل اقتصادی در پایان گفت: معضلات متعدد بازار ارز داخلی نظیر چند نرخی بودن قیمت آن، عدم ثبات نرخ ارزهای خارجی و حضور گسترده دلالان در این بازار دلیلی است که بتوان بخشی از سرمایه مردم را با اتخاذ رویکرد کارشناسی به بازار رمزارزها هدایت و از آن منابع برای انجام سایر امور اقتصادی بهره  گیریکرد.

کد خبر 44936

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 6 =