بازار رمزارزها در ایران به بیراه کشیده شده است

رئیس مرکز تجارت جهانی ایران گفت: با وجودی که دولت دوازدهم می توانست از بازار رمزارزها به عنوان یک فرصت خوب در دور زدن تحریم‌های آمریکا و واردات برخی از محصولات مشمول تحریم استفاده کند اما شاهد بودیم که با عدم مدیریت در بهره گیری از رمزارزها نیز ناکام ماند.

محمدرضا سبزعلیپور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار اگزیم نیوز، درباره وضعیت استخراج رمزارزها در کشور، اظهار داشت: بازار رمزارزها تقریبا در همه دنیا فراگیر شده اما منتهی در ایران به دلیل عدم مدیریت دولت هنوز در بین مردم و فعالان بازاری شناخته نشده و دولت هم تاکنون در این راستا اقدامی انجام نداده است.

وی افزود: موضوعی که در حیطه بازار رمزارزها در کشور مطرح است این بوده که در حال حاضر رمزارزها به عنوان پول در ایران ماهیتی ندارند بلکه به عنوان کالا مدنظر سفته بازان قرار گرفته تا آن را بخرند، بفروشند و سود کنند در حالیکه چیزی که پول است یا ارز نامیده می شود به عنوان کالا به آن نگاه نمی شود.

رئیس مرکز تجارت جهانی ایران تصریح کرد: اینکه توسط مردم ایران با رمزارزها معامله ای صورت نمی گیرد بخاطر آن است که هنوز آن را باور ندارند اما همین مردم به علت آنکه فکر می کنند سود خوبی در آن وجود دارد، برای خرید آن پول می دهند و در همین راستا ضرر می‌کنند.

سبزعلیپور خاطرنشان کرد: موضوعی که حائز اهمیت است این بوده تا زمانی که رمزارزها به درست مدیریت نشوند و دولت‌ها از آن حمایت نکنند، تا زمانی که چند دولت و کمپانی بزرگ دنیا، رمزارزها را بعنوان پول نپذیرند و با آن معامله نکنند و تنها به عنوان کالا آن را رد و بدل کنند، وضعیت تغییر نخواهد کرد و ما شاهد ضرر مردم در این بازار خواهیم بود.

رئیس مرکز تجارت جهانی ایران تاکید کرد: در حال حاضر دنیا به سمتی می رود که این ارزها را قبول کند، منتهی اینکه چقدر این موضوع طول می کشد، مهم است چرا که بدون شک این طور نمی شود هر شخصی برای خود دستگاه بگذارد و تولید پول کند و آن را بفروشد.

وی در پاسخ به این پرسش که بسیاری براین باورند که دولت دوازدهم می توانست بازار رمزارزها را برای خود فرصت بداند، ولی نتوانست، گفت: درست است دولت حجت الاسلام روحانی می توانست از این بازار به عنوان یک فرصت استفاده کند اما تعلل در تدوین قوانین و مقررات و سوءمدیریت سبب شد که خود را از دستیابی به منافع رمزارزها محروم کند.

کد خبر 45120

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 12 =