رشد ۲۱ درصدی صادرات غیرنفتی ایران به چین

ایران در ۵ ماهه نخست سال ۲۰۲۱ میلادی، ۲ میلیارد و ۵۲۰ میلیون دلار صادرات غیرنفتی به چین داشته که این رقم ۲۱ درصد نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۲۰ رشد نشان می‌دهد.

به گزارش خبرنگار اگزیم‌نیوز، معاونت بررسی‌های اقتصادی اتاق بازرگانی تهران در گزارشی به تجارت کالایی ایران با چین در ۵ ماهه نخست ۲۰۲۱ (از دهم دی‌ماه ۱۳۹۹ تا دهم خردادماه) پرداخته و نوشته است: ایران در طول ۵ ماهه نخست امسال رقمی معادل ۲ میلیارد و ۵۲۸ میلیون دلار صادراتی نفتی و غیرنفتی به چین داشته است که این رقم در مقایسه با مجموع صادرات ۲ میلیارد و ۷۲۳ میلیون دلاری سال ۲۰۲۰، رقمی معادل ۷ درصد افت را نشان می‌دهد.

براساس این گزارش صادرات نفتی ایران به چین تنها ۷.۴ میلیون دلار بوده که در مقایسه با رقم ۶۴۰ میلیون دلاری سال قبل از آن، ۹۹ درصد کاهش را به ثبت رسانده است.

واردات ایران از چین نیز طی این مدت برابر با ۲ میلیارد و ۹۶۹ میلیون دلار بوده است که افتی ۱۹ درصدی را نسبت به ۵ ماهه نخست سال ۲۰۲۰ نشان می‌دهد. ایران در ۵ ماهه نخست سال ۲۰۲۰ رقمی معادل ۳ میلیارد و ۶۷۰ میلیون دلار کالا از چین وارد کرده بود.

تراز تجاری ایران با چین نیز با وجودی که ۴۴۱ میلیون دلار و به نفع چین در این مدت بوده است اما نسبت به مدت مشابه سال گذشته میلادی، ۴۷ درصد بهبود را نشان می‌دهد.

گزارش اتاق بازرگانی تهران همچنین اعلام می‌کند که تجارت بین ایران و چین در ماه ژوئن امسال نسبت به ماه مشابه سال گذشته، ۹.۸ درصد بهبود یافته است.

کد خبر 45129

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 7 =