دولت سیزدهم برای اصلاح قوانین دست و پاگیر بخش صادرات تلاش کند

یک کارشناس مسائل اقتصادی با انتقاد از وجود مجموعه ای از موانع و مشکلات در مسیر صادرات، از دولت سیزدهم درخواست کرد که با اصلاح و بازنگری در قوانین و مقررات دست و پاگیر بخش صادرات، علاوه بر حذف ذهن مشغولی این قشر فعال در اقتصاد، امکان فعالیت صادرکنندگان با فراغ بال بیشتر را فراهم کند.

علی حیدری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار اگزیم نیوز، درباره چگونگی رفع معضلات حاکم بر بخش صادرات، اظهار داشت: عمده ترین مشکل صادرات کشور تمرکز تفکر نادرست بر نظام فعلی این بخش است که باید ضمن اصلاح آن، این دیدگاه به روز و بازنگری شود زیرا با وجود تداوم تحریم کشورهای غربی بخصوص امریکا و نارسایی های متعدد داخلی در این بخش نمی توان بستر افزایش صادرات را فراهم کرد.

وی تصریح کرد: صادرکنندگان ما مظلوم ترین افرادی هستند جامعه هستند که علیرغم تمام کارشکنی هایی داخلی و خارجی باز کار خود را به بهترین شکل ممکن انجام می دهند، از این رو فعالان این بخش به بسترهای حمایتی بیشتری نیاز دارند.

این کارشناس مسائل اقتصادی تصریح کرد: اگر بخواهیم درباره حوزه صادرات جزئی‌نگر برخورد کنیم باید گفت عمده‌ترین مشکل صادرکنندگان در حال حاضر نرخ ارز است، به گونه‌ای که صبح نرخ ارز یک قیمت دارد و ظهر یک قیمت دیگر روی تابلوها مشاهده می شود، روندی که تداوم آن صادرکنندگان را دچار سردرگمی کرده است.

حیدری افزود: برای بهبود شرایط نابهنجار بازار که از سبک نادرست مدیریتی رنج می‌برد، دولت سیزدهم باید بخش زیادی از قوانین دست و پاگیر اداری را اصلاح و بازنگری کند تا شاید بخشی از مشکلات این بخش برطرف شود.

وی خاطرنشان کرد: از آنجا که پیش بینی می شود دولت سیزدهم، هماهنگ با دیگر قوا باشد، امید می رود بتواند با هماهنگی با دیگر بخش ها و استفاده از قوانین موجود، بخش زیادی از موانع و مقررات دست و پاگیر اداری موجود را حذف کرده و صادرات را تسهیل بخشد.

این کارشناس مسائل اقتصادی در پایان تاکید کرد: مجلس شورای اسلامی هم باید همسو با دولت سیزدهم برای بهبود اوضاع اقتصادی، از عملکرد بانک مرکزی حمایت کند تا بتواند در تبادلات مالی و گفتگوهای بین المللی صادرکنندگان را حمایت و نظام پولی و مالی کشور را ساماندهی کند تا صادرکننده ایرانی بتواند چه چیزی را برای صدور آماده کرده و چقدر درآمد از این محل عایدش می شود که براساس آن برای آینده خود برنامه ریزی کند و صادرات را افزایش دهد.

کد خبر 45272

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =