تعهد آمریکایی ها به شرکای اروپایی ایران

رئیس هیئت مدیره اتاق بازرگانی مشترک ایران و آلمان گفت: در راستای حل و فصل واهمه موجود از برقرای مجدد روابط بانکی، هفته آینده هیئتی از طرف خزانه داری آمریکا به آلمان می‌روند تا برداشت‌ یکسانی در مورد لغو تحریم ایران به دست آورند

رئیس هیئت مدیره اتاق بازرگانی مشترک ایران و آلمان گفت: در راستای حل و فصل واهمه موجود از برقرای مجدد روابط بانکی، هفته آینده هیئتی از طرف خزانه داری آمریکا به آلمان می‌روند تا برداشت‌ یکسانی در مورد لغو تحریم ایران به دست آورند

امید یراقی در گفتگو با خبرنگار اگزیم نیوز افزود: این مذاکرات در جهت مشخص شدن چارچوب ها و شفاف سازی لغو کامل تحریم های مالی و بانکی علیه ایران انجام خواهد شد.

امید یراقی رئیس هیئت مدیره اتاق بازرگانی مشترک ایران و آلمان همچنین به خبرنگار اگزیم نیوز گفت: در مذاکراتی که بین بانک EIH هامبورگ آلمان با شرکای ایرانی این بانک شامل بانک تجارت، ملت و صنعت و معدن صورت گرفت، قرار شد با توجه به اتمام فرآیند برقراری سوئیفت تا 26 فوریه مطابق 7 اسفندماه 94 کلیه بانک های ایرانی به بانک EIH آلمان متصل شوند و حوالجات بانکی دو کشور از این طریق برقرار گردد.

یراقی افزود: این مذاکرات قدم اول احیای روابط بانکی دو کشور به حساب می آید و براین اساس همه ی شرکت های آلمانی می توانند از طریق بانک EIH هامبورگ با ایران وارد مراودات تجاری شوند و برای قدم بعدی امید می رود به زودی با حل موانع زیرساختی و ارتباطی ارتباط مستقیم بانک های آلمانی و ایرانی امکان پذیر گردد.

رئیس اتاق ایران و آلمان در ادامه گفت: در سالهای گذشته بسیاری از بانک های آلمانی مانند سایر بانک های اروپایی که با ایران مراودات تجاری داشته اند، در اثر این ارتباط مجبور به پرداخت جرائم سنگین به دولت و بانک های آمریکایی شده اند.

وی افزود: دویچه و کومرس آلمان که دو بانک سردمدار آلمانی هستند بدلیل همکاری با بانکهای ایرانی در سالهای تحریم، 7 میلیارد یورو جریمه شده اند؛ لذا این واهمه از سوی آنها وجود دارد که حتی پس از لغو تحریم ها نیز جرائمی روی یکسری همکاری ها و روابط تجاری با ایران وضع گردد.

یراقی در ادامه گفت: در راستای حل و فصل واهمه موجود از برقرای مجدد روابط بانکی، هفته آینده هیئتی از طرف خزانه داری آمریکا به آلمان می‌روند تا برداشت‌ یکسانی در مورد لغو تحریم ایران به دست آورند ؛ این مذاکرات در جهت مشخص شدن چارچوب ها و شفاف سازی لغو کامل تحریم های مالی و بانکی علیه ایران انجام خواهد شد.

رئیس اتاق ایران و آلمان افزود: بانک های متوسط و کوچک آلمان در حالت انتظار قرار دارند؛ به این معنا که می خواهند ببینند بانکهای اصلی و بزرگ این کشور چه حرکتی در راستای احیای روابط بانکی با ایران انجام می دهند تا پس از آن وارد عمل بشوند.

کد خبر 4541

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =