خاندوزی گزینه‌ای مورد قبول برای وزارت اقتصاد/ وزیر اقتصاد بدنبال تقویت اقتصاد کلان باشد

استاد دانشگاه و کارشناس مسائل پولی و بانکی با مورد قبول خواندن احسان خاندوزی به عنوان وزیر پیشنهادی اقتصاد گفت: وزیر پیشنهادی می‌تواند بدنبال تقویت بخش اقتصادی این وزارتخانه نسبت به بخش دارایی آن باشد. 

حسین عیوضلو روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار اگزیم‌نیوز درباره برنامه‌های احسان خاندوزی برای اداره وزارت امور اقتصادی و دارایی اظهار داشت: وزیر پیشنهادی اقتصاد، برنامه‌های خوبی در زمینه ساماندهی نظام مالی و مالیاتی دارد. از سوی دیگر در حوزه خزانه داری و مدیریت درآمدهای دولت نیز به نظر می‌رسد که محورهای مثبتی را مورد تاکید قرار داده است.
وی با بیان اینکه اغلب در وزارت اقتصاد بیشتر به جوانب دارایی پرداخته شده تا اقتصاد، به نظر می‌رسد خاندوزی بدنبال تقویت بخش اقتصادی وزارت اقتصاد دوشادوش بخش دارایی آن است، تصریح کرد: براساس برنامه‌های اعلام شده از سوی وزیر اقتصاد، وزیر پیشنهادی بدنبال تقویت اقتصاد کلان کشور است که می‌تواند در ایجاد ثبات پولی و مالی کشور بسیار تاثیرگذار باشد.
عضو سابق هیات مدیره بانک توسعه صادرات ادامه داد: بعد از بحران مالی سال ۲۰۰۸ در دنیا در بسیاری از کشورها شورای ثبات مالی شکل گرفت تا اشراف کاملی بر بازارهای پول، سرمایه و بیمه کشورها به وجود آمده و ثبات لازم در آنها ایجاد شود.
این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: خاندوزی می‌تواند به سمت مدیریت صحیح حوزه درآمدهای دولت حرکت کرده و دارایی‌های دولت را شکوفا کرده و درآمدهای پایدار برای کشور ایجاد کند آن هم در شرایطی که با کسری بودجه شدیدی روبه رو هستیم. این امر با مدیریت صحیح دارایی‌ها و استفاده بهینه از آنها امکان‌پذیر خواهد بود.
وی به موضوع اصلاح نظام بانکی اشاره کرد و افزود: انتظار فوق‌العاده‌ای از وزیر اقتصاد داریم تا برای کاری که چندین سال در مجموعه وزارت اقتصاد، بانک مرکزی و مجلس برای آن زحمت کشیده شده است اهتمام ویژه داشته و براساس نیازهای اصلی کشور، به یک جمع بندی درست از طرح بانک مرکزی و بانکداری برسیم.
عضو اسبق هیات مدیره بانک توسعه صادرات ایران با بیان اینکه انتقاداتی جدی به طرح مجلس در خصوص طرح بانک مرکزی وجود دارد، افزود: انتظار این است که وزیر اقتصاد با توجه به طرح‌های قبلی موجود در بدنه وزارت اقتصاد و بانک مرکزی، با محوریت وزارت اقتصاد لایحه جدید نظام بانکداری جمهوری اسلامی ایران را تقدیم مجلس کند و به نظرم خاندوزی امکان جمعبندی سریع این موضوع مهم و راهبردی را با توجه به وفاق دولت و مجلس دارد. 
عیوضلو در خصوص انتقاداتی که به احسان خاندوزی مبنی بر عدم کار اجرایی وارد می‌کنند، تصریح کرد: در مجموع برنامه‌های ارائه شده از طرف خاندوزی مورد قبول است. در خصوص عدم پیشینه کار اجرایی، اگر چه این یک اشکال واردی است اما با توجه به اشراف ایشان به مسائل اقتصادی و به ویژه از این نظر که می تواند نظام تدبیر مناسبی را در این مجموعه طراحی کند، می‌توان با استفاده از افراد مجرب در معاونت‌ها نقیصه عدم کار اجرایی ایشان را برطرف کرد.
وی وزیر پیشنهادی اقتصاد را فردی متعادل و توانمند  توصیف کرد و افزود: خاندوزی آشنا به مشکلات کشور است و می‌تواند با تشکیل کارگروهی ملی تمام جنبه‌های قانون پولی و بانکی فعلی را اصلاح کرده و لایحه‌ای در شان کشور و متناسب با شرایط روز به مجلس در این زمینه ارائه کند.

کد خبر 45559

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 10 =