افزایش قیمت فرآورده های لبنی با قیمت گذاری دستوری

مدیرعامل اتحادیه دام سبک با انتقاد از دخالت های متعدد دستگاههای اجرایی در فعالیت بخش خصوصی، گفت: تا زمانی که شیر خام و فرآورده های لبنی توسط دولت و به صورت دستوری قیمت گذاری شود، فعالیت تولیدکننده همچنان با ضرر و زیان همراه خواهد بود.

افشین صدر دادرس روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار اگزیم نیوز درباره آسیب های ناشی از قیمت گذاری دستوری در حوزه فعالیت دامداران، اظهار داشت: تا زمانی که این روند ادامه یابد، تولیدکننده متضرر خواهد شد، زیرا حتی اگر قیمت مصوب مورد تایید دامدار باشد، دود رقابتی نبودن بازار به چشم دامدار می‌رود.

وی با بیان آنکه تولیدکنندگان تاکنون آسیب زیادی از مداخلات دستگاههای اجرایی در بازار دیده‌اند که شاید مهم‌ترین آن قیمت گذاری دستوری باشد، از دولت سیزدهم درخواست کرد که سهم خود را از بخش تولید کاهش داده و مشکل قیمت گذاری دستوری را برطرف کند تا شرایط بهتری برای تولید در این حوزه و دیگر بخش ها برای فعالان اقتصادی فراهم شود.

مدیرعامل اتحادیه دام سبک اضافه کرد: هرچند دولت بارها قیمت شیر خام را افزایش داده اما تاکنون این روند تاثیر مثبتی بر عملکرد بازار دام سبک نداشته در حالی که وقتی دولت خود را متولی قیمت گذاری شیر خام معرفی می‌کند در برابر هر قطره شیر تولیدی مسئولیت دارد و باید آن را از تولیدکننده خریداری کند.

وی درپایان افزود: تا زمانی که با مشکل قیمت گذاری دستوری مواجه هستیم مشکلات دامداران سبک تداوم خواهد داشت.

کد خبر 45781

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 12 =