قیمت سهم‌ها در بازار بورس به تعادل رسیده است

مدیرعامل کارگزاری توسعه صادرات با بیان اینکه در حال حاضر قیمت سهم‌ها نه ارزان است و نه گران، اظهار داشت: قیمت بیشتر سهم‌های بنیادی در بازار بورس، با توجه به روند سودآوری شرکت‌ها و انتظارات تورمی به یک روند تعادلی رسیده است.

محمد ثریانژاد روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار اگزیم‌نیوز درباره شرایط بازار بورس، حرکت شاخص کل، ورود نقدینگی جدید و جذاب شدن قیمت سهام برخی شرکت‌ها اظهار داشت: بعد از ریزش‌هایی که در یک سال گذشته در بازار اتفاق افتاد، قیمت بسیاری از سهام‌های بنیادی یا کامودیتی‌محور و همچنین سهم‌های دلاری ظرف ماه‌های گذشته به تدریج و با شیب ملایم افزایش یافت.

وی به ثبات قیمت دلار در نرخ‌های کنونی ظرف هفته‌های اخیر اشاره کرد و افزود: همزمان با حرکت نرخ ارز، سودآوری و فروش خوب شرکت‌ها نیز باعث شد تا افرادی که بدنبال خنثی کردن اثرات تورمی بر روی سرمایه خود هستند، بار دیگر وارد بازار بورس شوند.

این کارشناس بازار سرمایه، خاطرنشان کرد که در هفته‌های گذشته نه تنها نقدینگی جدیدی وارد بازار شده بلکه برخی از فعالین سابق نیز در سرمایه‌گذاری در سهام، فعال‌تر از گذشته شده‌اند.

مدیرعامل کارگزاری توسعه صادرات درباره ریزش شاخص کل بورس در هفته گذشته تصریح کرد: شاخص کل در روزهای گذشته برای ورود به کانال یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحدی تلاش کرد اما بعد از اصلاح، روی کانال یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحدی مقاومت داشت و ریزش‌های دو روزه در بازار نیز مدیریت شد و ارزندگی سهام‌ها اجازه نداد تا بازار به سمت ریزش‌های ترسناک حرکت کند.

ثریانژاد گفت: در حال حاضر نیز با توجه به ثبات در نرخ دلار و احساس ثباتی که در خصوص سیاست‌های اقتصاد کلان به وجود آمده است، به نظر می‌رسد که شاخص کل در همین حدود و با حرکت ملایم به سمت بالا حرکت خود را ادامه دهد.

وی در عین حال افزود: البته با توجه به کسری بودجه دولت و اینکه دولت به سمت جبران پولی آن باشد یا نه، می‌تواند انتظارات تورمی در بازار را تسریع یا کنترل کند.

کد خبر 45906

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 1 =