احتمال کسری ۲۰۰ میلیون مترمکعبی گاز در فصل سرما

وزیر نفت با بیان اینکه با روند مصرف فعلی گاز در کشور حدود ۲۰۰ میلیون متر مکعب کسری گاز در فصل سرما داشته باشیم، گفت: یکی از تمهیدات ما نصب ایستگاه‌های تقویت فشار در خطوط سراسری گاز است و تلاش می‌کنیم در بخش خانگی مردم در فصل سرما دچار مشکل نشوند.

به گزارش اگزیم نیوز، جواد اوجی روز یکشنبه در حاشیه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: در نخستین نشست مدیران وزارت نفت و اعضای کمیسیون انرژی، گزارشی از برنامه‌ها و اولویت‌های این وزارتخانه به اعضای کمیسیون ارائه شد.

وزیر نفت، تامین سوخت زمستانی، ناترازی و کسری گاز، تامین سوخت نیروگاه‌ها، فروش نفت، خام فروشی، احداث پتروپالایشگاه ها و زنجیره ارزش را از جمله مواردی عنوان کرد که در نشست امروز کمیسیون انرژی مورد بحث قرار گرفت و افزود: در این نشست نمایندگان دغدغه‌ها و سووالاتشان را با مقامات وزارت نفت مطرح کردند.

اوجی به دغدغه نمایندگان درباره ساماندهی نیروی انسانی این وزارتخانه اشاره کرد و گفت: نیروی انسانی سرمایه کشور هستند و در  ۱۰ روز گذشته، تیمی از نخبگان وزارت نفت را برای ساماندهی نیروی انسانی این وزارتخانه بسیج کردیم و این موضوع اولویت کاری ما است.

وی، موضوع تامین نفت و گاز و سوخت نفت کوره برای نیروگاه‌ها را از دیگر موضوعات مطرح شده در نشست عنوان کرد و گفت: سطح مخازن نیروگاهی، امسال نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد کاهش یافته است. در حوزه خام فروشی، بنا داریم با ارتقای کمی و کیفی پالایشگاه‌های فعلی و احداث پتروپالایشگاه‌های جدید بر اساس برنامه زمان‌بندی، دغدغه فروش نفت در سال‌های آینده را از بین ببریم.

وزیر نفت درباره روند مصرف فعلی گاز در کشور،  افزود: پیش بینی می‌کنیم که حدود ۲۰۰ میلیون متر مکعب کسری گاز در فصل سرما داشته باشیم.

اوجی یادآور شد: یکی از تمهیدات ما نصب ایستگاه‌های تقویت فشار در خطوط سراسری گاز است و تلاش می‌کنیم در بخش خانگی مردم در فصل سرما دچار مشکل نشوند.

کد خبر 45951

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 8 =