وزیر نیرو: طرح های حوزه آب بدون نگرانی برای تامین اعتبار فعال شود

وزیر نیرو به مدیران حوزه آب کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد برای اجرای طرح های بخش آب نگران تامین اعتبارات لازم از سوی دولت نباشند و کارگاه ها را فعال و به اجرای طرح ها شتاب بیشتری ببخشند.

به گزارش اگزیم نیوز، علی اکبر محرابیان که همراه رئیس جمهور به استان کهگیلویه و بویراحمد سفر کرده است، در جمع شورای انسجام بخشی صنعت آب و برق کهگیلویه و بویراحمد گفت: سرجمع اعتبارات وزارت نیرو خوب است و حدود ۲۰ روش تغییر و جابجایی اعتبارات وجود دارد که در صورت فعال بودن طرح ها می توان از منابع استفاده کرد.

محرابیان گفت: اگر طرحی سریعتر اجرا شود بسیاری از هزینه های مازاد هم حذف می شود و امروز راهی جز فعال سازی جهادی طرح ها نداریم.

وزیر نیرو از مدیران خواست تا اولویت بندی کرده و با تمرکز اعتبارات طرح های اولویت دار را فعال کنند و با زمان بندی منطقی به مردم تحویل دهند.

وی افزود مهمترین درگاه توسعه استان و رفع محرومیت از آن، خدمات وزارت  نیرو در صنعت آب و برق است و تأمین آب و برق پایدار و اتصال شبکه فاضلاب در نقاط ضرورت دار باید به صورت جدی دنبال شود.

محرابیان گفت: در کنار تأمین مناسب این خدمات حجم زیادی  از اشتغال با فعالسازی صنایع و کارخانجات و سرمایه‌گذاری های بخش خصوصی صورت می‌گیرد، همه اینها در نهایت توسعه و آبادانی و بهبود اشتغال استان و مهم تر از همه رضایت مندی مردم را رقم می‌زند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع جذب سرمایه گذاری در استان اشاره کرد و گفت: یکی از الزامات جدی توسعه ، حضور سرمایه گذار و فراهم بودن زیرساخت های مهم آب و برق است زیرا سرمایه گذار به زیرساخت ها نگاه می کند و تصمیم به سرمایه گذاری می گیرد.

محرابیان ادامه داد: عمری افتخار خدمت در صنعت برق داشتیم اما در تابستانی که گذشت همه آن زیر سئوال رفت‌.

وزیر نیرو با اشاره به رکود در ساخت سد تنگ سرخ گفت: با روند کنونی اجرای سد حدود ۱۰۰ سال طول می کشد و آن موقع نیز طول و دوره عمر مفید آن تمام است و یک شوخی می‌شود.

وی با اشاره به روند کند ساخت سد تنگ سرخ، ادامه داد: سالی یک درصد پیشرفت معنی ندارد  و باید این کندی کنار گذاشته شود.

وزیر نیرو  به ره‌آورد های سفرهای استانی هیئت دولت هم  اشاره  کرد و گفت: یکی از ویژگی سفرهای استانی همین اولویت بندی طرح ها برای مردم است. اما طرح های متوسط و کوچک را باید خودتان برنامه ریزی و عملیاتی کنید.

محرابیان افزود: در همین مدت کوتاه اتفاقات را ببینید در ۶ ماه اخیر به گفته وزیر اقتصاد در شهریورماه بدون استقراض حقوق کارکنان پرداخت شده است.

وزیر نیرو با اشاره  به مسائل رفاهی کارکنان  بیان داشت: رسیدگی به همکاران باید مد نظر باشد و نباید وزارت نیرو به کارگر زحمت کش بدهی داشته باشد و در شرایط اقتصادی فعلی این بدهکاری پسندیده نیست.

وی گفت: مطالبات گذشته مطالبات شرکت است مربوط به هر دولتی هم بوده تعهدات است و باید به آن رسیدگی کرد.

محرابیان در خصوص قانون تبدیل وضعیت ایثارگران هم توصیه ای داشتند، ایشان به مدیران صنعت آب و برق استان گفت: تبدیل وضعیت هم قانون است و وظیفه ما انجام آن است.

محرابیان خاطرنشان کرد: کهگیلویه و بویراحمد مردم خوبی دارد، استان سر زنده ای است، مردم بی تفاوت به وضع استان نیستند این نکته مثبت باعث حرکت مدیران و دولت می‌شود باید با حرکت خوب رضایت مردم را جلب کنیم.

وزیر نیرو گفت: اگر ۲ سال برنامه ریزی کنیم ، به دنبال اعتبارات باشیم و زمان بندی کنیم و طبق پیوست های مالی مداوم پیگیری کنیم از سازمان های مرتبط، رضایت قابل توجهی برای مردم رقم می‌خورد.الان با رضایت مندی مردم در آب شرب و سرعت پروژه ها فاصله داریم باید این فاصله با کار و تلاش کم شود.

آیت الله رئیسی هفته‌های اخیر در سفرهای سرزده، پنجم شهریور به استان‌ خوزستان، یازدهم شهریورماه به استان سیستان و بلوچستان ، نوزدهم شهریور  به استان خراسان جنوبی ، دوم مهرماه به استان ایلام و امروز (جمعه) نهم مهرماه در پنجمین سفر استانی خود به کهگیلویه و بویراحمد سفر کرد.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی  در این سفر از سوی وزیران کشور، جهاد کشاورزی ، وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی ، بهداشت ، صنعت، معدن و تجارت، معاون سازمان برنامه و بودجه، رئیس دفتر رئیس جمهوری و معاون اجرایی رئیس جمهوری در سفر به استان کهگیلویه  کهگیلویه و بویراحمد همراهی می‌شود.

در این سفر بررسی مسائل و مشکلات کهگیلویه و بویراحمد و نتیجه ارزیابی وزیران پیرامون آخرین مسائل و تهیه گزارش‌های کارشناسی و رفع آن ها که در این استان حضور یافته‌اند در دستور کار قرار خواهد گرفت.

بازدید از شهر زلزله زده سی سخت، بازدید از چند طرح عمرانی ، نشست با خانواده های شهدا و ایثارگران ، گفت و گو با نخبگان و حضور در شورای اداری از برنامه‌های رئیس جمهوری در سفر به استان کهگیلویه و بویراحمد است.

کد خبر 46657

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 4 =