سه سفر مهم پسابرجامی پیش روی رئیس جمهور

رئیس اتاق بازرگانی ایران طی یادداشتی از سه سفر مهم تجاری رئیس جمهور و هیات همراه تجاری او در فروردین ۹۵ خبر داد

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی اگزیم نیوز، محسن جلال پور در این یادداشت نوشت: حسن روحانی رئیس جمهور هفته دوم فروردین ماه سه سفر مهم در پیش دارد؛ ما هم چند روزي  است كه سخت  سرگرم برنامه ریزی برای اعزام سه هیأت بزرگ اقتصادی برای همراهی با هیأت سیاسی عالی رتبه ایرانی هستیم.

رئیس اتاق بازرگانی ایران افزود: تجربه موفق سفر ایتالیا و فرانسه انتظارات را بالا برده است، سخت کار می کنیم تا نماینده لایقی برای بخش خصوصی ایران باشیم.

وی در ادامه نوشت: چون روزهاي پايان سال است و كارها و ملاقات هاي روزانه زیادی پيش رو است و از طرفي سفر، هفته دوم سال جدید انجام مي شود، دغدغه بيشتري براي سامان دهی سفر دارم.

جلال پور همچنین خبر از سفر یک روزه رییس جمهور به پاکستان داد و افزود: پاکستان همسایه پر جمعیت شرقی ماست که با وجود  فرصت های فراوان آن از بازار بزرگش غفلت کرده ایم.

وی در ادامه نوشت:  بعد از پاکستان به عراق می رویم؛ عراق اولین بازار صادراتی ماست که با کاهش اقبال دولت ، مردم و تجارش به کالاهای سعودی و ترک ، فرصت هایی بزرگ فراروی ما گشوده است. هیأت اقتصادی عراق مهم ترین بخش کار ما خواهد بود.

جلال پور سومین مقصد سفر تجاری را وین خواند و نوشت: پایتخت کشور اطریش که نزدیک ترین دوست اروپایی ماست. اطریشی ها در تحریم های جنگ تحمیلی و تحریم های اخیر، رفتاری مسئولیت پذیر داشتند و احترام و اعتماد بنگاه های ایرانی را به دست آورده اند. آنها اعتبار تجاری خود را بازیچه سیاست نمی دانند. ما با اطریشی ها کارهای زیادی داریم. من توصیه سفیر اطریش را در مورد یک بازدید حرفه ای از دستاوردهای شهر وین را پسندیدم. وین امسال شهر اول جهان شده است.

جلال پور همچنین نوشت: در این هیاتها برای اولین بار در تدارک همراه ساختن بخشهای جدید اقتصادی هستیم؛ اقتصاد آکادمی و گردشگری سلامت دو نمونه از این همراهان جدیدند.

وی افزود: انتظاردارم فعالان اقتصادي مرتبط با اين دوكشوراتاق را از راهنمايي و پیشنهادهای خود براي هرچه بهتر برگزار شدن اين سفربهره مند کنند.

رئیس اتاق بازرگانی ایران در پایان تاکید کرد که از امروز ثبت نام از متقاضیان بر روی سايت اتاق ايران شروع شده است.

کد خبر 4666

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 10 =