رشد ۳ هزار و ۵۰۰ واحدی شاخص کل بورس

شاخص کل بورس تهران در حالی که کار خود را با سرخپوشی آغاز کرده بود، در پایان معاملات امروز(دوشنبه)رشدی ۳ هزار و ۴۹۹ واحدی را به ثبت رساند و در ارتفاع یک میلیون و ۴۳۴ هزار و ۳۹۲ واحدی ایستاد.

به گزارش خبرنگار اگزیم‌نیوز، با وجود اینکه تمامی شاخص‌های بورس تهران در آغاز معاملات امروز سرخپوش بودند ولی با سبزپوشی به کار خود پایان دادند به نحوی که شاخص کل با ۳ هزار و ۴۹۹ واحد رشد (معادل ۰.۲۴ درصد) به یک میلیون و ۴۳۴ هزار و ۳۹۲ واحد رسید.

شاخص قیمت (وزنی-ارزشی) هم ۸۶۸ واحد رشد داشت و ۳۵۵ هزار و ۷۳۱ واحد شد.

شاخص کل هم وزن با ۲۳۷ واحد افزایش، در ارتفاع ۳۸۴ هزار و ۹۲۹ واحدی ایستاد.

شاخص قیمت هم وزن نیز ۱۴۹ واحد رشد کرد و ۲۴۲ هزار و ۵۵۰ واحد شد.

شاخص آزاد شناور با ۹۳۶ واحد رشد، شاخص بازار اول با ۳هزار و ۳۴۷ واحد افزایش و شاخص بازار دوم با ۴ هزار و ۵۸۷ واحد رشد به ترتیب به یک میلیون و ۸۲۹ هزار و ۵۹۷ واحد، یک میلیون و ۸۱ هزار و ۲۸ واحد و ۲ میلیون و ۷۹۴ هزار و ۸۴۵ واحد رسیدند.

شاخص کل فرابورس نیز ۱۱۷ واحد رشد کرد و در ارتفاع ۲۰ هزار و ۳۴۹ واحدی ایستاد.

امروز و در بازار بورس تهران بیش از ۹ میلیارد و ۹۱۳ میلیون برگه سهم و حق تقدم به ارزش ۵ هزار و ۹۲۸ میلیارد تومان در ۶۳۱ هزار نوبت معاملاتی داد و ستد شد. در فرابورس هم ۲ میلیارد و ۵۲۷ میلیون برگه سهم و اوراق بهادار به ارزش ۶۶ هزار و ۹۵۷ میلیارد تومان در ۲۶۶ هزار نوبت معاملاتی خرید و فروش شد.

بدین ترتیب ارزش معاملات در ۲ بازار بورس و فرابورس به بیش از ۷۳ هزار میلیارد تومان رسید.

بیشترین تاثیر مثبت در رشد ۳ هزار و ۵۰۰ واحدی شاخص کل بورس مربوط به نمادهای نوری، خودرو، رمپنا، شپدیس، تاپیکو و شاراک و بیشترین تاثیر منفی نیز مربوط به نماد شستا بود.

نمادهای پرتراکنش امروز بازار سرمایه هم خودرو، خساپا، شستا، شپنا، کالا، نوری و خبهمن بودند.

کد خبر 47740

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 10 =