۵.۲۷ میلیون دلار ارز آوری ناشی از صادرات انار ایران

مدیرکل دفتر امور میوه‌های گرمسیری و نیمه گرمسیری وزارت جهاد کشاورزی گفت: سال گذشته حدود ۱۱ هزار و ۹۴۳ تن انار به ارزش ۵.۲۷ میلیون دلار به کشورهای هدف صادر شد.

«زهرا جلیلی مقدم»روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار اگزیم نیوز با اشاره به اینکه قیمت جهانی هر کیلوگرم انار ۹۰ سنت تا یک دلار است، افزود: امسال حدود  یک میلیون تن انار در کشور تولید که بخشی از آن به خارج از کشور صادر شده است.

مدیرکل دفتر امور میوه‌های گرمسیری و نیمه گرمسیری وزارت جهادکشاورزی اظهار داشت: محصول انار کیفی ایران به طور عمده به کشورهای ارمنستان، امارات عربی متحده، کره جنوبی، ژاپن و سوئیس صادر می‌شود.

وی با بیان اینکه ایران رتبه سوم تولید انار جهان را داراست، تصریح کرد: اکنون کشور هند با دو میلیون و ۴۴۲ هزار تن رتبه اول، چین با یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن  رتبه دوم و ایران با ۹۰۰ هزار تن تولید رتبه سوم تولید انار دنیا را در اختیار دارند.

جلیلی مقدم افزود: کشورهای ترکیه، افغانستان، امریکا، عراق، ‍‍پاکستان، سوریه و اسپانیا نیز در رتبه های چهارم تا دهم تولید انار جهان قرار دارند.

وی در پایان گفت: به منظور بهبود کیفیت و کاهش ضایعات میوه‌های مناطق گرمسیری و نیمه گرمسیری این وزارتخانه برنامه های اصلاح و نوسازی باغ ها، عملیات به‌باغی، هرس به موقع باغ ها، ایجاد سایبان، افزایش بهره‌وری آب و استفاده از ارقام کیفی و مقاوم به خشکی را در دستور کار قرار داده است.

کد خبر 48840

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 7 =