محصولات کشاورزی ایران از سلامت کامل برخوردار است

معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه محصولات کشاورزی کشور از سلامت کامل برخوردار است، گفت: ایران در جهان جزو کشورهایی است که کمترین مصرف کود شیمیایی در واحد سطح را داراست.

به گزارش روز چهارشنبه اگزیم نیوز از وزارت جهادکشاورزی، «محمدمهدی برومندی» افزود: کمترین مصرف کود شیمیایی در واحد سطح را در جهان، دو کشور سوریه و مراکش دارند و پس از این کشورها ایران در رتبه سوم قرار دارد و مصرف کود در ایران از کشورهای اروپایی و بسیاری دیگر از کشورها کمتر است.

معاون امور باغبانی وزارت جهادکشاورزی خاطرنشان‌ کرد: اطمینان می‌دهم که محصولات کشاورزی و غذایی ایران در سلامت کامل است و برخی صحبت‌های مطرح شده درباره غیراستاندارد بودن محصولات و میزان نیترات در محصولات کشاورزی به‌طور کامل بی اساس است.

برومندی ادامه‌داد: در یک سال اخیر به دلیل حذف یارانه ۴۲۰۰ تومانی و افزایش قیمت کودهای وارداتی، حتی با کم مصرفی کود مواجه بودیم و به هیچ وجه محصول ایرانی به دلیل وجود مقادیر غیر استاندارد نیترات در آن از کشورهای دیگر برگشت نخورده است.

وی گفت: در محیط‌های گلخانه‌ای، تولیدات گلخانه‌ای هم دارای مسوول فنی است و نظارت کلی بر این تولیدات انجام می‌شود.

معاون امور باغبانی وزارت جهادکشاورزی افزود: سالیانه هشت میلیون تن انواع محصولات کشاورزی از کشور صادر می‌شود که اگر کوچکترین مشکلی در کشاورزی وجود داشت این میزان صادرات هرگز انجام نمی‌شد.

سال گذشته با وجود تحمل خشکسالی بسیار سخت، علاوه بر تامین غذای کشور، ۶ میلیارد دلار درآمد ارزی در بخش کشاورزی به دست آمد.

کد خبر 48842

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 0 =