واردات کالاهای اساسی تا پایان سالجاری به ۱۰ میلیون تن می رسد

مدیرکل هماهنگی بازرگانی خارجی شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون بالغ بر ۶ میلیون و ۲۰۰ هزار تن کالای اساسی توسط شرکت بازرگانی دولتی ایران وارد کشور شده که پیش بینی می شود این میزان واردات تا پایان سال به  ۱۰ میلیون تن برسد.

به گزارش روز شنبه اگزیم نیوز از شرکت بازرگانی دولتی ایران؛ «مسعود آزادگان» افزود: امسال ۲۹۴ کشتی حامل کالاهای اساسی وارداتی در بنادر ایران پهلوگیری کرده‌اند که این حجم از عملیات بازرگانی خارجی کالاهای اساسی بی‌سابقه بوده است.

مدیرکل هماهنگی بازرگانی خارجی شرکت بازرگانی دولتی ایران اظهار داشت: این میزان خرید و واردات توسط شرکت بازرگانی دولتی ایران در سال جاری نسبت به سال های گذشته مطلوب بوده است.

وی به شرایط کنونی کشور و جنگ اقتصادی اشاره کرد و افزود: با وجود شرایط سخت، شرکت بازرگانی دولتی ایران با تلاش تمام پرسنل به خوبی از عهده وظایف خود برآمده است.

وی به تشریح میزان واردات کالاهای اساسی پرداخت و گفت: از ابتدای سال تاکنون بالغ بر ۲۵۲ هزار تن برنج، یک میلیون و ۱۰ هزار تن روغن خام، ۶۸۴ هزار تن شکر خام و چهار میلیون و ۲۲۰ هزار تن گندم در بندرهای  کشور تخلیه در انبارها ذخیره و به سایر نقاط کشور ارسال شده است.

وی درباره عملکرد بندرهای کشور گفت: بندر امام ۴۲  درصد، بندر شهید رجایی ۳۲ درصد و بندر چابهار ۱۴ درصد و بنادر امیرآباد و نوشهر هرکدام ۶ درصد و بوشهر هم یک درصد از حجم واردات کالاهای اساسی را عهده دار بوده اند.

آزادگان تعداد کشتی های تخلیه شده در بندرهای کشور را ۲۹۴ فروند کشتی اعلام کرد و گفت: در بندر های  مازندران وگیلان هرکدام ۹۱ فروند کشتی ، در بندر امام ۴۹ فروند و در بنادر شهید رجایی ، چابهار و بوشهر به ترتیب ۴۳، ۱۶ و ۴ فروند کشتی حامل کالاهای اساسی خریداری شده توسط شرکت بازرگانی دولتی ایران تخلیه شده است.

کد خبر 48885

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 1 =