دولت هیچ برنامه کوتاه‌مدتی برای حدف ارز ۴۲۰۰ تومانی گندم و دارو ندارد

سخنگوی دولت درباره حذف ارز ترجیحی برای برخی اقلام و کالاها، گفت: دولت هیچ برنامه کوتاه‌مدتی در زمینه حدف ارز ترجیحی گندم و دارو ندارد.

به گزارش روز سه شنبه خبرنگار اگزیم‌نیوز، علی بهادری جهرمی افزود: در حوزه بلندمدت هم باید دید تصمیم مجلس درخصوص لایحه بودجه ۴۰۱  چیست، بعد دولت برنامه‌ریزی لازم را انجام خواهد داد. 

دولت هیچ برنامه‌ای برای افزایش قیمت بنزین ندارد

وی همچنین درباره تغییر نرخ بنزین گفت: دولت هیچ برنامه‌ای برای افزایش قیمت بنزین ندارد.  

رییس شورای اطلاع رسانی دولت ادامه داد: نامه‌ای که منتشر شد و سوءبرداشت‌هایی که از آن به وجود آمد، درباره بازتوزیع یارانه بنزین بود که قرار است به صورت آزمایشی با شیوه توزیع همین یارانه و با حفظ همین مبالغ در دو جزیره کیش و قشم عملیاتی شود.  

وی خاطرنشان کرد: به کسانی که چند خودرو دارند، چند برابر کسی که یک خودرو دارد یا حتی خودرو ندارد یارانه بنزین داده می‌شود که این نظام توزیع ناعادلانه است. با توزیع همین یارانه به نحوی که به جای خودرو به مردم داده شود، مردم نتیجه آزمایشی آن را در دو جزیره خواهند دید.

وی این نکته را هم توضیح داد که شایعات به وجود آمده در این زمینه ناشی از آن بوده که نامه مذکور پیش از اجرای آزمایشی این طرح منتشر شد.

دولت سیزدهم اهل تصمیمات ‌یک‌شبه و اهل خبرهای تلخ صبح جمعه‌ای نیست

بهادری جهرمی در پاسخ به اینکه آیا قرار است افزایش قیمت بنزین مانند دولت قبل باشد، گفت: دولت سیزدهم اهل تصمیمات ‌یک‌شبه و اهل خبرهای تلخ صبح جمعه‌ای نیست.

سخنگوی دولت با بیان اینکه این دولت مردمی است؛ نه امنیتی، اضافه کرد: این میراث تلخ به دولت جدید نسبت داده نشود. چون دولت هیچ برنامه‌ای برای افزایش قیمت ندارد بلکه برای عادلانه‌تر شدن نظام توزیع، طرح آزمایشی عرضه بنزین با همین نرخ در دو جزیره اجرا خواهد شد و سپس اجرای آن در سطح ملی با استفاده از تجارب دوره آزمایشی پیش خواهد رفت.

وی درباره تازه‌ترین مصوبات هیأت وزیران گفت: یکی از مصوبات جلسه اخیر هیات دولت، آیین نامه‌ای از قانون بودجه سال ۱۴۰۰ بود که در راستای اصلاح شیوه محاسبه تعرفه برق مصرفی مشترکان تصویب شد؛ به گونه‌ای که بتوان در محاسبه تعرفه برق نسبت به اضافه مصرف مشترکان پرمصرف که تعدادشان بسیار کمتر از مشترکان کم مصرف است، از آنها مبلغ بیشتری اخذ شود و در عوض مشوق‌هایی در اختیار مشترکانی که الگوی مصرف را رعایت می‌کنند، قرار بگیرد.

وی ادامه داد: بر اساس این آیین نامه مشترکانی که در چارچوب الگوی مصرف در فصل‌های مختلف سال مصرف برق دارند، هیچ گونه تغییری در محاسبه نرخ تعرفه آنها ایجاد نشده اما برای مشترکین پرمصرف به میزان افزایش مصرف بالاتر از حد استاندارد، به صورت پلکانی افزایش‌هایی در هزینه پیش‌بینی شده است. در عوض برای مشترکان کم مصرف به میزان حجم کمتر از الگوی مصرف یا حتی به میزان صرفه جویی که به نسبت مشابه دوره گذشته خود داشته باشند، مشوق هایی داده می‌شود و به نوعی از هزینه برق آنها کسر خواهد شد.  

اوایل سال جدید میلادی؛ سفر رییسی به روسیه

بهادری جهرمی درباره زمان و علت سفر سید ابراهیم رییسی رییس‌جمهور به روسیه گفت: در راستای تعاملات راهبردی ایران و روسیه، ولادیمیر پوتین از رییس جمهور ایران دعوت کرد سفری به روسیه داشته باشد که اوایل سال جدید میلادی این سفر انجام می‌شود.

سخنگوی دولت ادامه داد: این سفر در چارچوب سیاست کشور در تقویت و توسعه روابط دو جانبه و چندجانبه با اولویت کشورهای منطقه و با محوریت و اولویت مباحث همکاری‌های تجاری و اقتصادی انجام می‌شود. معاون سیاسی رییس جمهور در حال نهایی کردن این سفر است.

وی درباره تسریع در انتصابات جدید از سوی دولت، گفت: مطالبه مطرح شده به حق است و صدای آن به گوش دولت رسیده است. رییس جمهور در جلسه اخیر هیات دولت نسبت به تسریع تعیین تکلیف و تثبیت مدیران تاکید داشتند.  

پاسخ سخنگوی دولت به شایعه استعفای وزیر اقتصاد

بهادری جهرمی در واکنش به شایعات منتشره درباره استعفای سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی، گفت: این شایعات بیشتر به یک شوخی تلخ شبیه است و ارزشی برای پاسخ ندارد.  

سخنگوی دولت افزود: وزیر اقتصاد جزو فعال‌ترین، با انگیزه‌ترین و پرکارترین وزرای دولت است که در جلسات هیأت دولت حضور مؤثر دارد و در جلسات ستاد اقتصادی دولت هم از افراد فعال و مؤثر در برنامه ریزی ها و تصمیم گیری ها است.

کد خبر 49200

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 6 =