اعطای ۹۲۵ میلیارد ریال تسهیلات به شرکت های دانش بنیان

رئیس شعبه یزد بانک توسعه صادرات ایران گفت: این شعبه از آغاز سال جاری تاکنون بالغ بر ۹۲۵ میلیارد ریال تسهیلات و تعهدات تامین مالی به شرکت های دانش بنیان فعال در این استان پرداخت کرده است.

مجید غفوری منش روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار اگزیم نیوز، کل تسهیلات اعطایی بانک به شرکت های دانش بنیان در سال جاری را یک هزار و ۷۷۹ میلیارد ریال ذکر و تصریح کرد: سهم شعبه یزد در این بخش قابل توجه و حدود ۲۸ درصد بوده است.

وی رشد سپرده ها در این  شعبه، طی هشت ماهه اول سال جاری را در مقایسه با مدت مشابه ۱۹ درصد عنوان کرد و اظهار داشت: سال گذشته یک هزار و۸۸۱ میلیارد سپرده در این شعبه جذب شده که این رقم در سال جاری به دو هزار و ۲۵۶ میلیارد ریال رسیده است.

غفوری ­منش با بیان اینکه، رشد جذب منابع، امکان پرداخت تسهیلات بیشتر به تولیدکنندگان و صادرکنندگان را فراهم می کند؛ افزود: شعبه یزد از این منظر پس از شعبه مرکزی در رتبه دوم در میان شعب بانک توسعه صادرات ایران قرار دارد.

رئیس شعبه یزد بانک توسعه صادرات ایران گفت: مانده تسهیلات شعبه یزد تا آبان ماه ۱۴۰۰ بالغ بر ۲۱ هزار و ۳۹۲ میلیارد ریال بوده که در مقایسه با سال قبل با ۱۳ هزار و ۹۵۷ میلیارد ریال رشدی ۵۳ درصدی را تجربه کرده که این امر بیانگر تزریق مستمر تسهیلات از سوی شعبه این بانک به واحدهای تولیدی صادراتی استان است.

وی یادآور شد: بانک توسعه صادرات ایران علاوه براعطای تسهیلات، خدماتی چون اعتبار اسنادی داخلی ریالی و حواله های ارزی نیز صادر می کند. برهمین اساس تا آبان ماه سال جاری ۹۶۳ میلیارد ریال اعتبار اسنادی داخلی صادر کرده که نسبت به ۳۹۸ میلیارد ریال اعتبار اسنادی سال گذشته از رشدی ۱۴۱ درصدی برخوردار شده است.

غفوری منش رشد حواله های ارزی صادره از شعبه یزد را در هشت ماهه سال جاری در مقایسه با سال گذشته ۷۶ درصد اعلام کرد و اظهار داشت: شعبه یزد در محدوده زمانی یادشده، ۱۳ میلیون دلار و امسال ۲۴ میلیون دلار حواله ارزی اعطا کرده است.

رئیس شعبه یزد بانک توسعه صادرات ایران با تاکید بر ارائه سبد کامل خدمات بانک در کنار تسهیلات به مشتریان، گفت: این شعبه با هدف کمک به تامین مواد اولیه مورد نیاز واحدهای تولیدی صادرات محوراز خارج از کشور، علاوه بر ثبت سفارش، انواع مشاوره های تخصصی ارزی لازم را به مشتریان ذینفع ارائه داده است.

کد خبر 49680

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 17 =