زیر پای دلار خالی شد/ گشایش‌های ارزی با سفر فرزین به عربستان در راه است؟

دلار فردایی با شکاف ۶۵۰ تومانی نسبت به پنجشنبه کار خود را شروع کرد و به روند نزولی ادامه داد.

به گزارش اگزیم نیوز، در ادامه روند ریزشی دلار فردایی، امروز(شنبه) مظنه قیمت در کانال‌های تلگرامی با شکاف قیمتی ۶۵۰ تومانی نسبت به روز پنجشنبه یعنی نرخ ۶۲ هزار و ۸۰۰ تومان شروع شد و در لحظه تنظیم این گزارش به ۶۲ هزار و ۲۰۰ تومان رسیده است.

روز پنجشنبه دلار فردایی با نرخ ۶۴ هزار تومان شروع و با نرخ ۶۳ هزار و ۴۵۰ تومان به کار خود پایان داده بود.

این شکاف قیمتی در روند نزولی، برای تکنیکالیست‌ها معانی روشنی دارد و بیانگر احتمال تشدید روند نزولی دلار در روزهای آتی است.

البته همانطور که ذکر شد، این نرخ‌ها مربوط به کانال‌های تلگرامی است که معمولا بالاتر از کف بازار است. بر اساس مشاهدات میدانی از بازار ارز فردوسی و چهارراه استانبول، معاملات بسیار کم رمق است و عملا بای نرخ‌های بالای ۶۲ هزار تومان خریداری وجود ندارد و تنها دلالان در بین خودشان به اعلام لفظ مشغولند.

پس از بالا گرفتن تنش‌های منطقه‌ای که اوج آن حمله صهیونیست‌ها به کنسولگری ایران در دمشق بود، سفته‌بازان نرخ دلار را تا حدود ۷۰ هزار تومان هم بالا بردند، اما با پاسخ قاطع ایران و ناتوانی صهیونیست‌ها از ادامه درگیری، نرخ دلار در بازار آزاد روند نزولی به خود گرفت.

کارشناسان و فعالان اقتصادی متعددی هشدار داده‌اند که عوامل بنیادی بازار از این افزایش‌های هیجانی حمایت نمی‌کند و با کاهش التهابات سیاسی، تب دلار هم به‌زودی فروکش می‌کند. یحیی آل اسحاق، رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق گفته است: اگر شوک سیاسی جدید رخ ندهد، احتمال دارد دلار به دامنه ۵۰ هزار تومان برگردد.

فعالان اقتصادی دیگری هم طی روزهای گذشته با دستیابی به خبرهایی مبنی بر مداخله سنگین بازارساز در بازار درهم در دبی، از کاهش نرخ ارز خبر داده‌اند.

از طرفی بازار ارز امروز تحت‌الشعاع سفر رئیس‌کل بانک مرکزی به عربستان قرار گرفته است. محمدرضا فرزین که به‌منظور توسعه همکاری‌ها و مناسبات پولی و بانکی و همچنین شرکت در پنجاهمین سالگرد تأسیس بانک توسعه اسلامی، تهران را به مقصد ریاض ترک کرده، ظاهراً رایزنی‌هایی درباره گشایش‌های ارزی جدید برای کشور خواهد داشت.

کد خبر 73225

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 0 =