شناسایی بازیگران دیپلماسی تجاری توسط دولت ضروری است

مشاور رییس سازمان توسعه تجارت ایران با اشاره به لزوم بهره‌گیری از همه ظرفیت کشور در حوزه تجارت، تاکید کرد که برای تحقق اهداف اقتصادی باید از تمام ابزارهای موجود حتی در سیاست خارجی به نحو مطلوب استفاده کرد و با شناسایی درست و دقیق بازیگران دیپلماسی تجاری، از توانایی آنها برای رونق صادرات کشور بهره گیری کرد.

سیدمهرداد سیادت نسب روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار اگزیم نیوز، توسعه مبادلات تجاری کشور با دنیا را ضروری دانست و گفت: لازمه بالندگی، پویایی و توسعه یافتگی کشور یک الزام است نه یک انتخاب، بنابر این تمام دستگاههای مسئول در بخش های تولید و صادرات باید زمینه گسترش مناسبات اقتصادی با دیگر کشورهای دنیا را فراهم کنند.

رایزن سابق بازرگانی جمهوری اسلامی ایران در آفریقای جنوبی در تشریح دستاوردهای توسعه تجارت، افزود: رونق این حوزه نه تنها می تواند سبب افزایش فرصت های شغلی و درآمدهای ارزی شود بلکه باعث بکارگیری از فناوری های نوین و روز دنیا در بخش های مختلف صنعتی خواهد شد که جدا از بروزسازی و اصلاح خطوط تولید، کمک می‌کند کشور به تدریج جدا از تقویت کمی، کیفیت تولیدات خود را نیز ارتقا بخشد.

سیادت‌نسب ادامه داد: این یعنی با رویکرد صحیح نسبت به تجارت جهانی هم بازار داخلی با کالا و خدمات با کیفیت اغنا می‌شود و هم می‌توان سهم زیادی از بازار جهانی را کسب و بستر را برای افزایش ارزآوری فراهم کرد.

وی با اشاره به لزوم تعریف علمی از مفهوم دیپلماسی تجاری، بیان کرد: مفاهیم حوزه اقتصاد باید به خوبی تبیین شوند، ضمن آنکه اهداف هر بخش نیز باید شفاف شود تا بتوان به نقطه مطلوب رسید.

سیادت نسب تصریح کرد: در یک کلام می‌توان گفت هدف اصلی دیپلماسی تجاری تسهیل تجارت و رفع موانع تجاری است. یعنی هر اقدامی که منجر به تسهیل تجارت و رفع موانع تجاری شود را می‌توان در دسته دیپلماسی تجاری جای داد.

رایزن سابق بازرگانی جمهوری اسلامی ایران در آفریقای جنوبی در پایان بر لزوم شناخت دقیق اقتضائات بازار و افراد اثرگذار در بازار بین‌المللی و تجارت جهانی تاکید و خاطرنشان کرد: برای بدست آوردن اهداف اقتصادی باید از ابزارهای سیاست خارجی به نحو مطلوب استفاده کرد و بازیگران دیپلماسی تجاری را به درستی شناخت.

کد خبر 50332

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 11 =