افزایش ۱۴۶ درصدی سرمایه‌گذاری صنعتی نسبت به سال قبل/ نشانه‌های بازگشت رونق به بخش صنعت

آمارهای رسمی وزارت صمت نشان می‌دهد میزان اقبال سرمایه‌گذاران برای اخذ مجوزهای تاسیس و راه‌اندازی واحدهای صنعتی نسبت به دولت قبل به طور چشمگیری افزایش یافته است.

به گزارش روز سه شنبه اگزیم نیوز، آمارهای جدید مجوزهای تاسیس و راه‌اندازی واحدهای صنعتی از رشد همه شاخص‌ها نسبت به دولت قبل حکایت دارد.

طبق این آمار، از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا پایان آذرماه ۲۹ هزار و ۴۵۸ فقره جواز تاسیس صنعتی صادر شد. این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۹ رشد ۵.۵ درصدی نشان می‌دهد.

افزایش ۱۴۶درصدی سرمایه‌گذاری صنعتی نسبت به سال قبل/ نشانه‌های بازگشت رونق به بخش صنعت

مطابق آمارهای رسمی منتشرشده وزارت صنعت، معدن و تجارت، پیش‌بینی می‌شود برای این مجوزهای صنعتی ۹۶۵ هزار و ۷۲۸ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری انجام شود که نزدیک به ۱۴۶ درصد بیشتر از مدت مشابه در سال قبل است.

افزایش ۱۴۶درصدی سرمایه‌گذاری صنعتی نسبت به سال قبل/ نشانه‌های بازگشت رونق به بخش صنعت

براساس این آمارها، اشتغال پیش‌بینی‌شده برای این تعداد مجوزهای صنعتی  ۷۱۷ هزار و ۹۹۵ نفر است که ۱۳ درصد بیشتر از مدت مشابه سال قبل است.

افزایش ۱۴۶درصدی سرمایه‌گذاری صنعتی نسبت به سال قبل/ نشانه‌های بازگشت رونق به بخش صنعت

در ۹ ماهه امسال همچنین صدور پروانه‌های بهره‌برداری ایجادی و توسعه‌ای با رشد ۴.۹ درصدی در هم‌سنجی با پارسال به پنج‌هزار و ۳۷۵ فقره رسید.

رشد چشمگیر آمارهای مجوزهای تاسیس و بهره‌برداری واحدهای صنعتی گویای افزایش امید سرمایه‌گذاران بخش خصوصی به سیاست‌های اقتصادی دولت جدید و بازگشت رونق به صنعت کشور پس از نوسانات شدید در هشت سال اخیر است که به رشد منفی بخش صنعت انجامید.

میزان سرمایه‌گذاری این پروانه‌های بهره‌برداری ۱۶۷ هزار و ۱۴۴ میلیارد تومان است و انتظار می‌رود اشتغال‌زایی ۱۱۳ هزار و ۹۹۷ نفری را به دنبال داشته باشد.

بررسی‌ آمارهای منتشره وزارت صنعت، معدن و تجارت حاکی است از ابتدای امسال تا پایان آذرماه، ۷۹۷  فقره پروانه اکتشاف معدنی (رشد ۱۳.۹ درصدی)، ۳۵۵ فقره گواهی کشف (افت ۳.۵ درصدی) و ۳۸۰ فقره پروانه بهره‌برداری معدنی (کاهش ۱۷.۷ درصدی) صادر شد.

برپایه این آمارها، هزینه‌های عملیات اکتشاف گواهی کشف‌های صادره در این مدت با رشد ۲۹۴.۴ درصدی در هم‌سنجی با پارسال به ۳۵۹.۳ میلیارد تومان و اشتغال پروانه‌های بهره‌برداری معدنی با افت ۹.۹ درصدی در مقایسه با ۹ ماهه ۹۹ به سه‌هزار و ۳۴۱ نفر رسید.

سیاست‌های اخیر دولت در تامین مالی زنجیره‌ای بخش تولید، احیای بازارهای صادراتی در کشورهای همسایه، اتخاذ سیاست‌های مقابله با دلالی و سوداگری و مبارزه با فساد، ‌ در بهبود چشم‌انداز سرمایه‌گذاری صنعتی در کشور موثر بوده است.

کد خبر 50388

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 14 =