رشد ۷۳درصدی صادرات کالاهای ایرانی به عمان

سخنگوی گمرک گفت: کشورمان با صادرات بیش از یک میلیون و ۷۵۰هزار تن کالا به ارزش ۵۶۳میلیون و ۶۷۰هزار دلار، ۲۰درصد در وزن و ۷۳درصد در ارزش کالاهای صادره به عمان نسبت به ۱۰ماهه سال گذشته رشد داشته است.

به گزارش روز یکشنبه اگزیم‌نیوز، سید روح الله لطیفی اظهار داشت: روابط تجاری کشورمان با کشور عمان در سال های اخیر همواره رو به بهبود بوده است و خوشبختانه در سال جاری و روی کار آمدن دولت سیزدهم این روابط در همه زمینه ها شرایط بهتری پیدا کرده است.

وی افزود: کل تجارت ۱۰ماهه جمهوری اسلامی ایران با کشور عمان دو میلیون و ۶۰۷ هزار و ۶۱۴ تن به ارزش یک میلیارد و ۱۶ میلیون و ۱۹۶ هزار و ۳۲۶ دلار بوده که از لحاظ ارزش کالاهای تبادل شده در این مدت نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۴۳درصد رشد داشته است.

سخنگوی گمرک در خصوص واردات از عمان توضیح داد: بیش از ۸۵۶هزار و ۸۹۸تن کالا به ارزش ۴۵۲ میلیون و ۵۲۶هزار و ۳۸۸دلار از ابتدای سال تا ابتدای بهمن ماه از کشور عمان واردات داشتیم که از لحاظ ارزش  ۱۸درصد افزایش داشته است.

وی افزود: ۶۱۸ هزار و ۸۰۱ تن از کالاهای وارداتی از عمان به ارزش ۲۴۵ میلیون و ۴۵۳ هزار و ۶۶۳ دلار، محصولات کشاورزی و غذایی هستند که ۷۲ درصد وزن و ۵۴ درصد ارزش کالاهای وارداتی از این کشور  را به خود اختصاص داده است.

لطیفی در پایان تاکید کرد: کشور عمان در ۱۰ ماهه امسال با رشد دو پله ای،   در رتبه دهم مقاصد صادراتی ایران، بعد از چین، عراق، ترکیه، امارات، افغانستان، هند، پاکستان، اندونزی و تایلند قرار گرفته است.

کد خبر 50515

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =