معاون صمت: یکهزار و ۹۶۰ واحد تولیدی راکد کشور به چرخه تولید بازگشت

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: امسال حداقل یکهزار و ۹۶۰ واحد صنعتی با اشتغال ۳۵ هزار نفر در کشور احیا شده و شمار واحدهای راکد کشور نیز به شدت در مسیر کاهش است.

به گزارش روز یکشنبه اگزیم نیوز، علی رسولیان در بوشهر افزود: تکلیف امسال احیا ۲ هزار واحد صنعتی بود که پیش بینی شده تا پایان امسال از این میزان عبور کنیم.

معاون وزیر صمت بیان کرد: در استان بوشهر واحدهای راکد زیادی وجود دارد که تسهیلات مناسبی برای احیا آنها در سال جدید تامین خواهد شد. در این راستا واحدهای کوچکی که به سرمایه کمتری برای احیا نیاز دارند در اولویت خواهند بود.

وی گفت: همانند کسانی که خانه های فرسوده را بازسازی و نوسازی می کنند یکسری مدیران توانمند نیز پیدا شدند تا نسبت به احیا واحدهای راکد اقدام کنند. واحدهای راکد را بخش خصوصی قادر به فعال کردن آنها است و بخش خصوصی در این راه تاثیرگذاری بالایی دارند.

وی گفت: براساس آمار موجود حدود ۴۰ درصد از واحدهای راکد با مشارکت بخش خصوصی احیا شده است.

رسولیان ادامه داد: یکسری از واحدها نیز با ظرفیت زیر ۵۰ درصد کار می کنند برای سال آینده سه‌هزار و ۳۰۰ واحد در سطح کشور پیش بینی شده تا با استفاده از کلینیک‌های کسب و کار به افزایش تولید آنها کمک شود چرا که در غیراین صورت تبدیل به واحد راکد شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: امسال حداقل ۲۰ میلیارد تومان اعتبار صرف توسعه زیرساخت های شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان بوشهر شد.

رسولیان ادامه داد: برای سال جدید نیز به هر میزان که مسئولان  استان بوشهر اعتبار بگذارند نسبت به تخصیص اعتبار به شهرک‏‌ها و نواحی صنعتی استان اقدام خواهد شد.

 مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در ارتباط با منطقه ویژه اقتصادی شمال استان نیز گفت: حمایت لازم برای رونق این منطقه انجام خواهد شد که این مهم با مشارکت مسئولان استان محقق می‌شود.

کد خبر 51317

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 11 =