وزیر صمت: طرح آمایش منطقه‌ای صنعت و تجارت کشور تدوین شد

وزیر صنعت ،معدن و تجارت گفت:طرح آمایش منطقه ای بخش صنعت و تجارت کشور متناسب با ظرفیت های هر استان و برای جلوگیری از تمرکز واحدهای صنعتی در یک منطقه از سوی این وزارتخانه تدوین شده است.

به گزارش روز پنجشنبه اگزیم نیوز، سیدرضافاطمی امین در حاشیه بازدید از شرکت پاک چوب در شهرستان کرخه در استان خوزستان اظهار داشت: از آنجا که تمرکز صنایع مختلف در برخی استان های کشور مشکل ساز شده است لذا طرح آمایش منطقه ای صنعت و تجارت از سوی این وزارتخانه تدوین شده تا واحدهای صنعتی متناسب با نیاز هر منطقه و استان ایجاد و راه اندازی شوند.

وی افزود: مشکلاتی از نظر توزیع جغرافیایی واحدهای صنعتی برای برخی استان ها و شهرهای کشور ایجاد شده که این مشکل ناشی از تمرکز بسیار برخی صنایع بدون بررسی ظرفیت های آن منطقه می باشد.
فاطمی امین گفت: در برخی استان های کشور شاهد تمرکز بسیار واحدهای صنعتی هستیم که این تمرکز در استان مربوطه مشکل ساز شده است لذا در این راستا وزارت صنعت ، معدن و تجارت طرح آمایش منطقه ای صنعت و تجارت را تدوین کرده است.
وزیر صمت گفت: براساس این طرح ظرفیت های صنعتی و تجاری هر استان شناسایی شده و متناسب با آن ظرفیت ها واحدهای صنعتی در آن منطقه ایجاد می شود تا علاوه بر اشتغال زایی از تمرکز واحدهای صنعتی و تجاری غیر مرتبط با منطقه مذکور جلوگیری شود.
فاطمی امین افزود:با شناسایی ظرفیت های هر استان در بخش صنعت و تجارت ، سرمایه گذاران متناسب با آن صنعت تشویق به سرمایه گذاری در آن منطقه و استان می شوند.
وی در ادامه به دومین سفر خود به استان خوزستان اشاره کرد و گفت: در این سفر مسایل و مشکلات بخش تولید و واحدهای تولیدی استان خوزستان بررسی شده و برای حل آنها تصمیم گیری می شود تا کار و تولید در خوزستان بیش از پیش شتاب گیرد.
وزیر صنعت ، معدن و تجارت همچنین به بازدید خود از شرکت پاک چوب در شهرستان کرخه اشاره و تصریح کرد: شرکت پاک چوب یکی از شرکت های موفق در زمینه تولید چوب فشرده ( ام دی اف ) می باشد که برای کامل کردن چرخه تولید و در راستای قطع وابستگی به خارج در زمینه چوب فشرده با کاشت درخت آکالیپتوس در حال تکمیل زنجیره تولید است که اقدامی مهم و شایسته برای خودکفایی کشور می باشد.
وی همچنین بر راه اندازی خط تولید مبلمان و دیگر صنایع چوب در شرکت پاک چوب و شهرستان کرخه با وجود ظرفیت بالای این منطقه تاکید کرد.
وزیر صمت برای بازدید و بررسی مسایل  و مشکلات واحدهای صنعتی و تولیدی شهرهای اهواز ، دزفول ، اندیمشک ، شوش و کرخه به خوزستان سفر کرده است.

کد خبر 51416

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 6 =