سایه دوباره کرونا بر بازار طلای سیاه/ نفت برنت در آستانه سقوط به زیر ۱۰۰ دلار

با اعمال محدودیت های گسترده چین با افزایش نگرانی ها از ایجاد موج جدید کرونا، قیمت نفت در معاملات امروز ۲ درصد پایین آمد و قیمت نفت برنت در آستانه سقوط به زیر ۱۰۰ دلار قرار گرفت.

به گزارش روز دوشنبه اگزیم نیوز، قیمت نفت که با تنش بین روسیه و اوکراین در یک ماه گذشته تا ۱۳۹ دلار در هر بشکه نیز معامله شده بود، حالا نگران است که دوباره به زیر ۱۰۰ دلار در هر بشکه برسد. 

چین با توجه به نگرانی‌ها در خصوص ایجاد موج جدید بیماری کرونا، قرنطینه گسترده‌ای را اعمال کرده است. موضوعی که بر تقاضای نفت تاثیرگذار بوده و کاهش قیمت ها را به دنبال داشته است. 

در کنار آن مصرف‌کنندگان جهان برنامه‌های خود را برای آزادسازی حجم بی‌سابقه نفت خام و فرآورده‌های نفتی از ذخیره‌سازی راهبردی نفت اعلام کردند.

در روزهای گذشته، آژانس بین‌المللی انرژی طرح آزادسازی ۱۲۰ میلیون بشکه از ذخیره‌سازی راهبردی نفت خود را با انتشار فهرست کشورهای مشارکت‌کننده در این طرح اعلام کرد، هدف از این اقدام پایین آوردن قیمت جهانی نفت که در پی  درگیری‌های نظامی روسیه به اوکراین افزایش یافته، اعلام شده است. 

این برداشت از ذخیره‌سازی راهبردی نفت ۳۱ عضو این آژانس (به غیر از روسیه) که متحد آمریکا هستند، دومین آزادسازی هماهنگ این کشورها در یک ‌ماه گذشته و پنجمین بار در تاریخ آژانس بین‌المللی انرژی است و بیشترین مقدار برداشت آمریکا و دیگر کشوهای عضو این نهاد خواهد بود.

این موارد باعث شد تا قیمت نفت در معاملات امروز ۲ درصد از ارزش خود را از دست بدهد و معامله گران حالا منتظر بازگشت قیمت نفت برنت به زیر ۱۰۰ دلار در هر بشکه باشند. 

نفت برنت در معاملات امروز حدود ۲ درصد ارزان شد و به ۱۰۰ دلار و ۸۰ سنت در هر بشکه رسید. 

نفت شاخص آمریکا نیز بیش از ۲ درصد از ارزش خود را از دست داد و ۹۶ دلار و ۱۹ سنت در هر بشکه قیمت خورد. 

کد خبر 51884

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 0 =