افزایش ۱۲ درصدی توان تولید نفت در مناطق نفتخیز جنوب

مدیرعامل مناطق نفتخیز جنوب گفت: توان تولید نفت در مناطق نفتخیز جنوب تا پنج سال آینده از ۲ میلیون و ۹۳۳ هزار بشکه در روز با ۱۲ درصد رشد به سه میلیون و ۲۸۰ هزار می رسد.

به گزارش اگزیم‌نیوز، «علیرضا دانشی» امروز چهارشنبه در دومین روز از نخستین همایش ملی افزایش بهره دهی چاه های نفت و گاز افزود: در این منطقه ۴۵ میدان نفتی و ۱۷ میدان مستقل گازی وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه در مناطق نفتخیز جنوب ۲۲۲ تاسیسات نفتی وجود دارد، گفت: متولی تامین خوراک هفت پالایشگاه کشور هستیم، سه‌هزار و ۳۰۰ چاه داریم که ۲ هزار و ۵۰۰ حلقه آن تولیدی است. همچنین در پنج سال گذشته ۶۰۸ دکل تعمیر و طرح های توسعه در آنها انجام و افزایش نگهداشت توان تولید یک میلیون و ۷۵۴ هزار بشکه شد.

وی تاکید کرد: در پنج سال آینده قرار است ۲۵۴ حلقه چاه توسعه ای حفر شود که ۵۴۶ حلقه چاه موجود را تعمیر خواهیم کرد که در مجموع ۸۰۲ حلقه چاه تولیدی خواهد شد.

مدیرعامل شرکت مناطق نفتخیز جنوب با اشاره به اینکه با این اقدامات یک میلیون و ۸۶۰ هزار بشکه به توان تولید اضافه خواهد شد، گفت: تولید مناطق نفتخیز جنوب تا پنج سال آینده به سه میلیون و ۲۸۰ هزار بشکه می رسد، البته چالش هایی در این زمینه شناسایی و نسبت به ایجاد ارتباط با مراکز تحقیقاتی و علمی و تعریف نیازهای فناورانه اقدام شده است.

دانشی به قراردادهای بار اول با شرکت های دانش بنیان اشاره کرد و گفت: در این زمینه امسال ۸۰۰ میلیارد تومان قرارداد پیش بینی شده است. همچنین ۱۰ مگاپروژه افزایش تولید نیز تاکنون با دانشگاه ها برای ازدیاد برداشت امضا شده است.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب با تاکید بر اینکه برای ارتقا صنعت نفت باید ایده های نو مطرح شود، افزود: برای هر طرح باید پیوست اقتصادی داشته باشیم.

کد خبر 57843

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 9 =