رشد ۴.۹ درصدی بخش صنعت کشور در ۶ ماهه نخست امسال

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در شش ماهه نخست امسال بخش صنعت کشور رشد ۴.۹ درصدی را تجربه کرده است که از سال ۱۳۹۷ تاکنون بی سابقه بوده است.

به گزارش روز سه شنبه اگزیم‌نیوز، سیدرضا فاطمی امین افزود: این در حالی است که رشد بخش صنعت در سال‌های ۹۷ و ۹۸ منفی، ۹۹ حدود ۰.۹ درصد و در سال ۱۴۰۰ سه درصد بوده است.

وی اضافه کرد: رشد تولید بنگاه‌های بورسی صنعتی و معدنی که نیمی از تولید کشور را در اختیار دارد آبان ماه امسال ۶.۵ درصد بوده و این پنجمین ماه متوالی است که رشد این شرکت‌ها بالای ۵.۸ درصد ثبت می‌شود یعنی تیرماه امسال رشد این شرکت‌ها ۵.۸ درصد، مرداد ۶.۲ درصد، شهریور ۶.۷ درصد و مهر امسال ۷ درصد بوده که با احتساب رشد ۶.۵ درصدی در آبان امسال، پنجمین ماه متوالی این رشد ثبت می‌شود.

فاطمی امین گفت: صادرات صنعتی کشور نیز در هشت ماه امسال، ۱۷ درصد رشد داشت در حالی که تورم روند کاهشی دارد یعنی با آغاز روند کاهشی تورم در نیمه دوم سال گذشته، در اسفند ۱۴۰۰ تورم به ۱.۳ درصد رسید، اما در اردیبهشت و خرداد امسال به دلیل حذف ارز ترجیحی تورم به ۱۲.۳ درصد رسید در حالی که در ماه گذشته، تورم ماهانه ۲.۱۰ درصد بوه است.

وزیر صمت افزود: شاید برای عده‌ای سوال باشد که با وجود کاهش روند تورم، چرا آثار آن در زندگی مردم دیده نمی‌شود؟ که باید گفت: پنجمین سال متوالی است که تورم سالانه بالای ۳۰ درصد داریم که با حذف ارز ترجیحی به تدریج در حال کاهش است.

وی ادامه داد: تنها راه نجارت اقتصاد کشور، تولید است و اگر بخواهیم توزیع ثروت و درآمد در کشور اصلاح شود راه حل آن تولید است.

کد خبر 59154

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 10 =