تشدید ورود نقدینگی به بورس با اجرای طرح مالیات بر عایدی سرمایه

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: محاسبه نرخ صفر مالیات بر عایدی سرمایه در بازار سهام می‌تواند ضمن تشدید ورود نقدینگی به این بازار، سرمایه سرمایه‌گذاران را از بازارهای غیرمولد به سمت بازارهای مولد حرکت دهد.

به گزارش روز شنبه اگزیم‌نیوز از پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)، «مهدی قلی‌پور» در رابطه با تاثیر تصویب و اجرای طرح مالیات برعایدی سرمایه بر روی بازار سهام، اظهار داشت: طرح نهایی که اکنون ذیل مالیات عایدی بر سرمایه در مجلس در دست بررسی است، نسبت به طرح ابتدایی که در سال ۱۳۹۹ در مجلس ارائه شد بیش از پیش برای بازار سرمایه منفعت دارد.

وی افزود: در ابتدا طرح مالیات بر عایدی سرمایه شامل املاک، سرقفلی، وسایل نقلیه، سکه، ارز و سهام، سهم الشرکه، حق تقدم و سایر اوراق بهادار بود، در حالی که اکنون براساس بررسی‌های انجام شده قرار است علی‌الحساب سود نقدی و سرمایه‌ای سهام با نرخ مالیات صفر محاسبه شود.

قلی‌پور گفت: درصورت تصویب طرح مالیات بر عایدی سرمایه، بازارهای غیر مولد با رکود تورمی مواجه خواهند شد، زیرا عرضه‌ها به سبب پرداخت مالیات کاهش می‌یابد یا آنکه سوداگران به سمت معاملات غیرشفاف یا تهاتری حرکت می‌کنند.

کد خبر 59503

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 1 =