تایید معافیت واردات مواد اولیه دارویی و تجهیزات پزشکی از مالیات ارزش‌افزوده

سخنگوی شورای نگهبان از تایید لایحه معافیت واردات مواد اولیه دارویی، شیرخشک و تجهیزات پزشکی از پرداخت مالیات ارزش افزوده خبر داد.

به گزارش روز شنبه اگزیم‌نیوز، سخنگوی شورای نگهبان ضمن اعلام تایید لایحه معافیت واردات مواد اولیه دارویی، شیرخشک و تجهیزات پزشکی از پرداخت مالیات ارزش افزوده توسط شورای نگبهان گفت: لایحه الحاق ایران به سازمان شانگهای ایرادات و ابهاماتی داشت که به منظور اصلاح به مجلس شورای اسلامی ارسال شد.

هادی طحان نظیف، سخنگوی شورای نگهبان در نشست با اصحاب رسانه، اظهار داشت: لایحه معافیت واردات مواد اولیه دارویی، شیرخشک و تجهیزات پزشکی از پرداخت مالیات ارزش افزوده در جلسه اخیر شورای نگهبان مورد بررسی قرار گرفت و مغایر با موازین شرع مقدس اسلام و قانون اساسی شناخته نشد و به تأیید رسید.

وی بیان کرد: مصوبه مجلس درباره لایحه الحاق ایران به سازمان همکاری شانگهای بسیار مفصل بود که در شورای نگهبان بررسی شد. این لایحه ایرادات و ابهاماتی داشت که به مجلس شورای اسلامی جهت اصلاح، ارسال شد. البته اغلب این موارد ایرادات شکلی است و گویا در یکی از کمیسیون‌های مجلس در حال اصلاح است.

سخنگوی شورای نگهبان تصریح کرد: طرح بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران ۶۷ ماده دارد که مصوبه مجلس درباره این طرح طی ۱۷ جلسه فشرده بررسی شد. نظرات کارشناسان مختلف را در این حوزه مورد توجه قرار دادیم. این طرح هم یکسری ابهامات و مغایرت‌ها داشت که به مجلس ارسال شد.

لایحه ساماندهی صنعت خودرو تأیید شد

طحان نظیف ادامه داد: لایحه اصلاح ماده ۱۰ ساماندهی صنعت خودرو که به دنبال اصلاح فرایند اسقاط خودرو است، از سوی شورای نگهبان تأیید شد و مشکل بخشی از کامیون داران از طریق اجرای این قانون حل می‌شود.

وی درباره ارائه لایحه بودجه ۱۴۰۲ به مجلس و عدم اعلام وصول آن در صحن علنی، بیان کرد: لایحه بودجه و برنامه هفتم توسعه مهم است و ما هم اهتمام ویژه‌ای باید در بررسی این دو لایحه داشته باشیم و شورای نگهبان هر کدام از لوایح رو زودتر دریافت کند، بررسی می‌کند. قانون اساسی پیش‌بینی نکرده است که کدام یک زودتر در مجلس بررسی شود.

بودجه باید واقعی باشد

طحان نظیف در پاسخ به سوالی درباره بررسی بودجه در شورای نگهبان، گفت: بودجه باید تفصیلی باشد، یعنی ریز هزینه‌ها و درآمدهای دولت در آن ذکر شده باشد که این موجب شفافیت و در نهایت نظارت پذیری بیشتر می‌شود. بودجه باید جامع باشد تا تمام فعالیت‌های دولت را پوشش دهد. بودجه باید متعادل باشد تا با هزینه‌ها و درآمدهای دولت همخوانی داشته باشد. بودجه باید تراز باشد تا با کسری بودجه مواجه نشویم از همین رو بودجه باید واقعی باشد.

وی تاکید کرد: در بودجه باید از مواردی نظیر عدم مراعات سقف بودجه، ایجاد تکلیف مالایطاق در تسهیلات تکلیفی به بانک‌ها و مؤسسات اعتباری و همچنین اصلاح قوانین دائمی پرهیز شود.

ما این موارد را در جهت تحقق مطالبات مردم می‌دانیم و معتقدیم اگر این اصول مراعات شود، قانون بودجه از ثبات، استحکام و قوت بیشتری برخوردار می‌شود و طبیعتاً یک بودجه قوی در حل مشکلات مردم مؤثر است.

کد خبر 59753

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 6 =