وزیر کشاورزی زیمباوه: در زمینه همکارهای فنی و اقتصادی با ایران توافق کردیم

وزیر کشاورزی، شیلات، آب، اقلیم و توسعه روستایی جمهوری زیمباوه با اشاره به تاکید مسوولان سیاسی ۲ کشور ایران و زیمباوه بر تحکیم روابط و همکاری های اقتصادی و تجاری، اظهار کرد: در این راستا با وزیر جهاد کشاورزی ایران ملاقات و برای همکاری در زمینه فنی و اقتصادی توافق کردیم.

به گزارش اگزیم نیوز، «انکسیوس جونگو ماسوکا» روز سه شنبه در جریان بازدید از شرکت تراکتورسازی تبریز اعلام کرد: برای توسعه حوزه کشاورزی در اراضی بزرگ به ۲۰ هزار دستگاه تراکتور سنگین و در زمینه کشاورزی خرد به ۱۰ هزار دستگاه تراکتور نیاز داریم.

وی که روز گذشته با وزیر جهادکشاورزی کشورمان دیدار کرد با اشاره به اینکه زمینه اقتصادی زیمباوه حوزه کشاورزی است، خاطرنشان کرد: رییس جمهوری این کشور برای ارتقای زندگی مردم و ایجاد رفاه آنان به این حوزه توجه بیشتری دارد.

وزیر کشاورزی، شیلات، آب، اقلیم و توسعه روستایی زیمباوه یادآور شد: در بخش کشاورزی برای رسیدن به این اهداف موضوع آبیاری نوین و مکانیزاسیون کشاورزی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه ۶۱ درصد مردم زیمبابوه در حوزه کشاورزی خرد فعال هستند، افزود: تامین ماشین آلات و تراکتور های مورد استفاده در این اراضی موجب ارتقای سطح زندگی مردم این کشور می شود.

جونگو ماسوکا ادامه داد: در حوزه کشاورزی خرد این کشور هم اکنون ۲ هزار تراکتور فعال است و به ۱۰ هزار تراکتور جدید نیاز داریم که تلاش می شود با همکاری ایران این تعداد تامین شود و در بخش کشاورزی کلان نیز ۹ هزار دستگاه فعال است و به ۲۰ هزار دستگاه دیگر نیز نیاز داریم.

مدیرعامل شرکت تراکتورسازی ایران: آماده راه انداری خط تولید تراکتور در زیمباوه هستیم

مدیرعامل گروه تراکتورسازی ایران گفت: با توجه به مواضع جمهوری اسلامی مبنی بر همکاری با کشورهای دوست، آماده هستیم با دولت زیمباوه در صورت معرفی سرمایه گذار بخش خصوصی یا دولتی برای ایجاد خط تولید تراکتور در آن کشور عقد قرارداد و همکاری داشته باشیم.

مصطفی وحیدزاده در نشستی با وزیر کشاورزی زیمباوه با اشاره به قابلیت این مجموعه گفت: گروه صنعتی تراکتورسازی در شهر تبریز، سالانه ۳۵ هزار دستگاه تراکتور در ۲۱ نوع مختلف تولید می کند.

وی با اشاره به تولید خودروهای تجاری، کامیونت های ۹ تن و تولید قطعات با طراحی و آلیاژ خاص در این گروه صنعتی، گفت: در این مجموعه پنج هزار نفر به صورت مستقیم و ۲۱۰ هزار نفر به صورت غیرمستقیم مشغول به کار هستند و ما قابلیت تولید تراکتور های ۳۰ تا ۱۰۵ اسب بخار را داریم.

وی با اشاره به رفع ۹۹ درصد از نیاز داخلی کشور در این حوزه توسط گروه تراکتورسازی ایران، اظهار کرد: در حوزه تراکتورهای شالیزاری تمام نیاز کشور را تامین می کنیم و بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ تراکتور را به ۲۰ کشور جهان صادرات کرده ایم.

مدیرعامل گروه تراکتورسازی تبریز افزود: این مجموعه از ۱۲ شرکت تشکیل شده است که ۱۰ شرکت در داخل کشور فعالیت می کنند و ۲ شرکت نیز در تاجیکستان و ونزوئلا مستقر هستند که تولید تراکتور از مرجله ابتدایی تا پایانی را به طور کامل انجام می دهند.

وحید زاده با اشاره به صادرات ۴۱ میلیون دلاری این مجموعه صنعتی، گفت: روسیه، چین، آلمان، ترکیه و ایتالیا برخی از مقاصد صادراتی ما هستند و تراکتورهایی که تولید می کنیم، استانداردهای کشورهای روسیه، چین، اوراسیا، آفریقا و منطقه را دارد. وی از برنامه این مجموعه برای افزایش مقاصد صادراتی به ۲۵ کشور در سال آینده خبر داد.

«انکسیوس جونگو ماسوکا» روز سه شنبه به منظور دیدار با مسئولان بخش کشاورزی استان آذربایجان شرقی و بازدید از تعدادی از واحدهای تولیدی بخش کشاورزی این استان وارد فرودگاه شهید مدنی تبریز شد.

زیمبابوه با نام رسمی جمهوری زیمبابوه کشوری محصور در خشکی واقع در جنوب آفریقا است. این کشور با ۱۵ میلیون نفر جمعیت، پایتخت و بزرگترین شهر آن هراره است.

کشاورزی، دو سوم نیروی کار زیمباوه را در بردارد، تنباکو، نیشکر، ذرت، پنبه و گندم بخشی از صادرات این کشور و منابع طبیعی آن شامل زغال سنگ، طلا، پنبه نسوز و نیکل است.

تولید ناخالص داخلی این کشور افریقایی در سال ۲۰۱۷ حدود ۱۷ میلیارد دلار آمریکا بوده است، محصولات وارداتی این کشور شامل ماشین آلات و تجهیزات کشاورزی، محصولات کارخانه‌ای، مواد دارویی، سوخت است .

وزیر شیلات، آب، اقلیم و توسعه روستایی جمهوری زیمبابوه روز گذشته با وزیر جهاد کشاورزی کشورمان در تهران دیدار و گفت و گو کرد.

کد خبر 60884

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 0 =