بیش از ۲ هزار میلیارد ریال اعتبار جدید به پروژه راه‌آهن اردبیل - میانه تزریق شد

استاندار اردبیل با بیان اهمیت تکمیل و ارتقای زیرساخت‌ها برای پیشرفت استان گفت: با تزریق ۲ هزار و ۷۰ میلیارد ریال اعتبار جدید به پروژه راه‌آهن اردبیل - میانه، مجموع اعتبارات هزینه‌ شده برای این پروژه طی سه ماه گذشته به چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال رسید.

به گزارش روز یکشنبه اگزیم‌نیوز، سیدحامد عاملی اظهار کرد: تکمیل و ارتقای زیرساخت‌ها برای پیشرفت استان اردبیل ضروری و دارای اهمیت بوده و در این راستا اعتبارات جدیدی به پروژه‌های زیرساختی استان تزریق شد.

وی افزود: مهم‌ترین پروژه زیرساختی در حال اجرای استان اردبیل، پروژه راه‌آهن اردبیل - میانه بوده که تلاش جهت تکمیل نقاط بحرانی و گلوگاهی این پروژه و اختصاص اعتبارات موردنیاز برای آن از ۱۶ ماه گذشته به‌صورت جدی در دستور کار قرار گرفته است.

استاندار اردبیل بیان کرد: در ادامه این تلاش‌ها ۱۳۲ میلیارد تومان در روزهای اخیر و ۷۵ میلیارد تومان نیز ۲ هفته قبل به پروژه راه‌آهن اردبیل - میانه تخصیص یافت.

عاملی گفت: همچنین با ۲۴۳ میلیارد تومان اختصاص‌ یافته طی آذر سال جاری در مجموع ۴۵۰ میلیارد تومان طی سه ماه گذشته به پروژه مهم راه‌آهن اردبیل - میانه تزریق شده است.

طرح راه آهن اردبیل- میانه هم‌اکنون در ۱۲ قطعه شامل ۳۵ درصد منطقه کوهستانی و سخت‌گذر، ۴۵ درصد تپه ماهور و ۲۰ درصد دشت در حال اجراست. عملیات اجرایی این پروژه ۱۷۵ کیلومتری از سال ۱۳۸۴ شروع شده است. با این حال طی ماه‌های اخیر عمده تمرکز اجرای گلوگاه‌ها و نقاط سخت این پروژه ریلی بوده است.

کد خبر 60991

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 3 =