آثار اختیار سران قوا به بانک مرکزی برای مهار ارز در آینده دیده خواهد شد

وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه بانک مرکزی مجموعه ای از اختیارات جدید برای مداخله ارزی را در شورای سران قوه اعلام کرد که با آن موافقت شد، گفت: آثار این بسته را در آینده خواهیم دید.

به گزارش اگزیم‌نیوز، «سید احسان خاندوزی» روز دوشنبه در خاتمه نشست هم اندیشی نقش مالیات در مسوولیت‌های اجتماعی در جمع خبرنگاران افزود: آثار این بسته را در آینده خواهیم دید.

وزیر اقتصاد تاکید کرد: بانک مرکزی ترتیبات لازم را برای بانک های دولتی و صرافی ها اتخاذ می کند.

وی با اشاره به ارز صادراتی، گفت: در بسته پیشنهادی بانک مرکزی، همه صنایع کشور و زیر مجموعه های نهادهای دولتی، وزارت صمت و صادرکنندگان باید به قواعد بانک مرکزی تمکین کنند.

شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی یکشنبه شب با حضور سران سه قوه و دیگر اعضا به ریاست سید ابراهیم رئیسی تشکیل جلسه داد.

سران قوا و اعضای شورا در این جلسه با تاکید بر لزوم هماهنگی و همکاری مجلس شورای اسلامی، قوه قضائیه و دستگاه‌های اجرایی برای کنترل و کاهش نرخ ارز و تامین ارز برای واردات کالاهای مورد نیاز، بسته پیشنهادی بانک مرکزی برای دریافت اختیارات لازم با هدف مهار قیمت ارز و حفظ ارزش پول ملی بررسی و به تصویب رساندند.

در این جلسه همچنین بانک مرکزی گزارشی از اقدامات انجام شده در زمینه همکاری صادرکنندگان بخش‌های دولتی و غیردولتی برای عرضه ارزهای حاصل از صادرات در سامانه بانک مرکزی و مرکز مبادله و چگونگی تامین ارز مورد نیاز کالاهای وارداتی ارائه کرد.

کد خبر 61262

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 10 =