قیمت نفت سال آینده بین ۸۰ تا ۱۱۰ دلار می شود

مدیرعامل «گازپروم نِفت»، چهارمین شرکت نفتی روسیه و شرکت تابعه و بخش عملیات نفتی گازپروم گفت، بی ثباتی در بازار جهانی نفت در سال ۲۰۲۳ به نسبت بالا و قیمت نفت در محدوده ۸۰ تا ۱۱۰ دلار خواهد بود.

به گزارش اگزیم‌نیوز از اسپوتنیک، الکساندر دیوکوف، مدیرعامل «گازپروم نِفت»، چهارمین شرکت نفتی روسیه و شرکت تابعه و بخش عملیات نفتی گازپروم گفت: بی ثباتی در بازار جهانی نفت در سال ۲۰۲۳ به نسبت بالا و قیمت نفت در محدوده ۸۰ تا ۱۱۰ دلار خواهد بود.

اما در عین حال، ابزارهایی وجود دارد که امکان کار با این نوسانات را فراهم می کند. اوپک پلاس یکی از سازوکارهای اصلی است که بی‌ثباتی بازار را کم می‌کند.

دیوکوف به خبرنگاران گفت، اوپک پلاس به طور موثر با این وظیفه کنار می‌آید، محتمل ترین محدوده قیمتی بین ۸۰ تا ۱۱۰ دلار (هر بشکه) است.

وی با اشاره به اینکه بازارهای نفتی در حال حاضر با مازاد مواجه هستند، خاطرنشان کرد، تصمیم برای روسیه برای کاهش تولید نفت در ماه مارس با هدف متعادل کردن بازار است.

در عین حال، تحلیل‌گران با توجه به بهبود اقتصادی چین و افزایش تقاضا در این کشور پیش‌بینی می‌کنند که قیمت نفت طی ۶ ماه آینده ۲۵ درصد رشد خواهد داشت و قیمت نفت برنت در این مدت می تواند بین ۹۵ تا ۱۰۰دلار درهربشکه معامله شود.

معاون نخست‌وزیر روسیه ۹ روز پس از اعلام اوپک پلاس مبنی بر حفظ رقم کاهش تولیدی که سال گذشته بر سر آن توافق کردند، گفت، مسکو تصمیم دارد میزان تولید خود را در ماه مارس ۵۰۰ هزار بشکه در روز کاهش دهد.

نواک پیش از این گفته بود که به صورت رسمی با اوپک پلاس مشورتی صورت نگرفته است زیرا این کاهش تولید داوطلبانه است اما کاخ کرملین اعلام کرد روسیه با برخی از اعضای اوپک پلاس در مورد این تصمیم مذاکراتی داشته است.

کد خبر 61332

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 1 =