بذرپاش: زنجیره حمل و نقل باید به صورت ترکیبی تکمیل شود

وزیر راه و شهرسازی گفت: زنجیره حمل و نقلی باید به صورت ترکیبی کامل شود و باتوجه به اینکه کرودور نوار ساحلی جنوبی درحال تکمیل شدن است، باید زمینه گردشگری داخلی میان بنادر این منطقه نیز فعال شود.

به گزارش اگزیم نیوز، مهرداد بذرپاش روز جمعه در آیین افتتاح و اجرایی شدن طرح‌های بندری شهرستان گناوه، افزود: احداث بندر جدید گناوه با تقویت ایمنی در این بندر، احتمال بروز حادثه برای پهلوگیری شناورهای را به حداقل می‌رساند.

مهرداد بذر پاش اظهار داشت: در قالب این طرح یک میلیون متر مکعب لایروبی صورت می‌گیرد و یکهزار و ۷۰۰ متر مکعب دیوار پیرامونی و ۲ هزار و ۲۰۰ متر موج شکن اجرا می‌شود که عملیات قابل توجهی است و می‌توان گفت بندر جدیدی در این سایت احداث می‌شود.

وی افزود: اجرا و بهره‌برداری از این پروژه نوید خوبی برای مردم و فعالان تجاری گناوه است که می‌تواند فرصت استثنایی را برای توسعه اقتصادی این بندر رقم بزند.

وزیر راه و شهرسازی گفت: بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ شناور سنتی کشور که در حوزه خلیج فارس تردد دارند، یکهزار و ۸۰۰ مورد آن در بنادر استان بوشهر تردد و پهلوگیری می‌کند و از این شمار نیز ۵۰۰ فروند آن مربوط به بندر گناوه است.

بذرپاش اضافه کرد: این در حالی است که بندر فعلی ظرفیت پهلودهی به این حجم شناور را ندارد و هر لحظه ممکن است مخاطراتی در آن رخ دهد؛ بنابراین وزارت راه و شهرسازی موظف است از این حوادث احتمالی پیشگیری کند.

وی گفت: مدت زمان اجرای این پروژه سه سال در نظر گرفته شده که باید با همت بیشتر در پایان دولت بهره‌برداری شود چرا که کشور و استان بوشهر به آن نیاز دارد و از وقوع حادثه نیز جلوگیری می‌کند.

افتتاح پایانه مسافری گناوه

وزیر راه و شهرسازی در ادامه این آیین با اشاره به افتتاح پایانه مسافری گناوه با ارزش ۹۰ میلیارد تومان، گفت: وظیفه وزارت راه و شهرسازی ایجاد زمینه‌هایی برای توسعه گردشگری است که پایانه مسافری گناوه قابلیت فعال کردن گردشگری داخلی بین بنادر جنوبی کشور را دارد.

وی با بیان اینکه این پروژه دریایی ۱۶ سال متوقف بوده، تاکید کرد: بهره برداری از این پروژه پیش از هفته دولت سال آینده انجام شود.

طرح توسعه بندری یا بندر جدید گناوه با حضور ویدئوکنفرانسی وزیر راه و شهرسازی در قالب دومین سفر رئیس جمهور به استان بوشهر اجرایی شد.

کد خبر 61383

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 10 =