مصرف آب شهروندان تهرانی در اسفند با ماه‌های گرم سال برابر شد

مدیر بهره‌برداری از تاسیسات آب شهری شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: مصرف آب پایتخت‌نشینان در روزهای پایانی اسفندماه به مرز ۵۲ هزار و ۵۰۰ لیتر در ثانیه رسیده، درحالیکه این میزان مصرف هم‌اندازه اوج مصرف لحظه‌ای آب در روزهای گرم سال است.

به گزارش روز شنبه اگزیم‌نیوز از شرکت آب و فاضلاب استان تهران، محمد ملکوتی با اشاره به رکورد شکنی‌های مصرف آب در اسفندماه به دلیل خانه‌تکانی اظهار داشت: در روزهای گذشته شاهدیم که مصرف از ۵۲ هزار لیتر بر ثانیه هم گذر کرد که رکورد بی‌سابقه‌ای محسوب می‌شود.

وی افزود: از ابتدای سال آبی تا ۱۲ اسفند تنها ۱۰۳.۶ میلی متر بارندگی در تهران ثبت شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۱۳ درصد و در مقایسه با متوسط بلند مدت ۳۵ درصد کاهش یافته است.

ملکوتی با بیان اینکه پایتخت هم‌چنان دچار تنگنای آبی است، خاطرنشان کرد: همچنان برخی از مشترکان بیش از ۲ برابر الگوی مجاز آب مصرف می کنند.

این مسئول ادامه داد: از ابتدای طرح برخورد با مشترکان بدمصرف تاکنون ۳۸ هزار خانوار بدمصرف که بیش از ۲ برابر حد مجاز (۲۸ متر مکعب در ماه) مصرف می‌کنند با محدودیت و قطع موقت آب مواجه شدند.

وی اضافه کرد: این محدودیت‌ها هم نتوانسته جلوی اضافه مصرف مشترکان پر مصرف را بگیرد، به طوری که تنها ۲۱ درصد این دسته از مشترکان بد مصرف، مصارف خود را به الگوی مجاز رسانده‌اند.

مدیر بهره‌برداری از تاسیسات آب شهری آبفای استان تهران با اشاره به نبود تناسب میان ذخایر و میزان مصرف آب در تهران تاکید کرد: این روزها با راه‌کارهایی بسیار ساده می توان مقدار مصرف در هنگام خانه تکانی را کاهش داده و برای گذر از این تنش آبی کمک کرد.

وی یادآور شد: با بیان این هشدارها قصد منع کردن خانواده‌ها از انجام خانه‌تکانی را نداریم اما می‌توان با رعایت نکات مدیریت مصرف و پرهیز از مصارف غیرضروری در روزهای پایانی سال، شبکه توزیع آب آشامیدنی پایتخت را پایدارتر کرد.

شرکت آب و فاضلاب استان تهران وظایف محول را از طریق شرکت‌های زیرمجموعه‌اش شامل شرکت‌های آب و فاضلاب شش‌گانه تهران (شرکت‌های آبفای یک تا ۶)، شرق استان تهران، جنوب شرقی استان تهران، جنوب غربی استان تهران، غرب استان تهران، شرکت تامین و تصفیه و شرکت فاضلاب تهران انجام می‌دهد.

کد خبر 61596

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 5 =