فاطمی امین: پارسال در حوزه صنعت ومعدن ۲ برابر بخش اقتصاد رشد داشتیم

وزیر صنعت، معدن و تجارت بدون ذکر آمار گفت: سال گذشته در حوزه صنعت و معدن ۲ برابر بخش اقتصاد رشد داشتیم و بخش صادرات نیز بسیار امید بخش بود.

به گزارش روز شنبه اگزیم نیوز، سیدرضا فاطمی امین که جمعه شب و به صورت تلفنی در نشست استاندار یزد با جمعی از فعالان حوزه تولید و صنعت گران استان سخن می گفت؛ ابراز امیدواری کرد که امسال هم سال خوب و پربرکتی در حوزه صنعت و معدن داشته باشیم.

وی ادامه داد: بدون شک به همت همه فعالان این عرصه موفقیت های بیشتری در دولت سیزدهم و این بخش کسب خواهیم کرد و امیدوار هستیم که بتوانیم تورم را نیز کنترل کنیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: تحقق شعار سال نیازمند تلاش و همکاری همه بخش هاست و به ویژه همراهی و هماهنگی بیشتر دولت و بخش خصوصی که می توان با رفع برخی موانع و با آسان کردن مراحل اداری و همچنین حمایت های تسهیلاتی و نظارت بیشتر بر بازار در راستای مهار تورم و رشد تولید گام های موثری برداشت.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد هم در این نشست گفت: هر کس قدرت تفکر داشته باشد و قوی باشد کمتر فریب خواهد خورد و باید در مدیریت و کارهای ما فکر باشد و نباید کپی برداری کنیم همچنین تامل و تفکر باعث دانش بنیان شدن و کسب راهکار جدید و ایجاد دست آوردهای جدید خواهد شد.

آیت الله محمدرضا ناصری افزود: در کشور ما بیشتر تجارت داریم تا اقتصاد و باید استفاده از منابع و استعداد های موجود برای توزیع عادلانه ثروت و معیشت مردم در اقتصاد به کارگیری شود و از شما تولید کنندگان درخواست دارم این فرهنگ در استان یزد نهادینه شود که صنعت گر و تولید کننده و وارد کننده ما به دنبال خدمت بیشتر باشد و به سود کمتر و معقول بسنده کند، چون کنترل نکردن بازار و گرفتن سود بیشتر باعث تورم می شود.

وی اظهار داشت: خودکفایی در صنعت ماشین آلات هم باید پیگیری شود و شرکت های دانش بنیان و جوانان خلاق مورد حمایت قرار گیرند و نوآوری داشته باشیم و خودمان هم وسایل و محصولات مورد نیازمان را بسازیم

عضو هیات رییسه مجلس و نماینده مردم اردکان در مجلس نیز گفت: مقام معظم رهبری شعار محوری امسال را مهار تورم و رشد تولید اعلام کردند و همچنین بر مردمی کردن اقتصاد نیز تاکید دارند که همه باید در این راستا و تحقق این مهم تلاش کنیم.

محمدرضا دشتی اردکانی افزود: اگر تورم مهار نشود به طور حتم با مشکل مواجه می شویم و اقتصاد کشور نیز در سایه رشد تولید و حمایت از بخش خصوصی است که رشد می کند و به سرانجام می رسد و دولت البته در این راستا فقط باید حامی و هدایت کننده باشد.

وی اظهار داشت: بخش دولتی نباید در برخی از مسائل ورود کرده و مانع بخش خصوصی شود و عمده مشکل فعالان این عرصه در رابطه با گرفتن مجوز از برخی نهادهای مختلف و برخی ادارات است که حتی تا یکسال نیز به طول می انجامد.

نماینده مردم اردکان در مجلس گفت: آنگونه که در این نشست و توسط بیشتر سخنرانان بخشهای مختلف صنعت و تولید استان عنوان شد،اقدام ها و تلاش های استاندار یزد در بخش های گوناگون قابل تقدیر است و البته درخواست که عمده فعالان اقتصادی و تولیدی و همچنینی نمایندگان مردم از استاندار دارند این است که مانع زدایی و تسهیل در روند گرفتن مجوز ها در دستور جدی وی باشد و حداکثر یک هفته مجوز لازم داده شود تا تولید کنندگان و صنعت گران معطل و درگیر برخی کاغذبازی ها و بروکراسی های اداری نشوند.

در این نشست مهران فاطمی استاندار یزد و برخی نمایندگان در بخش های مختلف تولید و صنعت استان نیز مواردی را بیان کردند.

کد خبر 61875

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 7 =