افزایش قیمت خودرو اعمال شود/ لزوم زبان واحد دستگاه‌های متولی

یک کارشناس صنعت خودرو با بیان اینکه قیمت کارخانه‌ای خودروها پس از چند سال باید افزایش یابد، گفت: اینکه این افزایش نرخ‌ها از سوی وزارت صمت یا شورای رقابت اعلام شود مهم نیست، بلکه مردم انتظار دارند یک زبان واحد از سوی متولیان امر در این زمینه شاهد باشیم.

به گزارش روز یکشنبه اگزیم نیوز، «بابک صدرایی» افزود: قیمت کارخانه‌ای خودروها در چند سال گذشته به تناسب تورم و نرخ ارز افزایش نیافته است.

وی بیان‌ داشت: هرچند معتقدیم قیمت خودروها غیرمنطقی و گران است و این مساله را ناشی از عواملی همچون سوء مدیریت، هزینه‌های سربار، هزیه‌های پنهان و غیره می‌دانیم، اما باید پذیرفت همه این مشکلات را نمی‌توان یک شبه حل کرد.

این کارشناس صنعت خودرو ادامه‌داد: اکنون شاهد یک پاسکاری در بین دستگاه‌ها در مساله اعلام قیمت‌های جدید هستیم که به هیچ عنوان زیبنده نیست.

وی خاطرنشان‌کرد: در صورتی که قیمت کارخانه‌ای خودروها افزایش نیابد، خودروساز دیگر انگیزه‌ای برای افزایش تولید ندارد، همچنین ممکن است خودروها از بازار آزاد سر درآورد یا به سمت بورس برود.

صدرایی معتقد است: راهکار اصلی در این زمینه نزدیک شدن قیمت خودرو به نرخ‌های بازار است و علاوه بر آن خودروسازان با اجرای برنامه‌های افزایش تیراژ و تحویل در بازه زمانی کوتاه‌مدت به مشتریان، حباب‌های قیمتی موجود را بشکنند.

وی تاکید کرد: باید یک هماهنگی بین وزارت صمت و شورای رقابت وجود داشته باشد، همچنین با انجام هم‌اندیشی و با یک دید واقعی به مسائل کلان اقتصادی و مسائل صنعت خودرو، موضع مشترکی را در این زمینه اعلام کنند.

این کارشناس صنعت خودرو اظهار داشت: در واقع از دید مردم، مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، متولی اعلام قیمت‌های جدید مهم نیست، بلکه مهم این است که چه کسی قدرت بیشتری برای اجرایی کردن آن دارد تا مصرف‌کننده متضرر نشود.

وی گفت: اعلام قیمت یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومانی برای پژو ۲۰۷ سقف شیشه‌ای، همچنین سایر نرخ‌های کاذبی که در بازار و فضای مجازی عنوان می‌شود، تاسف برانگیز است و فقط ضرر و زیان مصرف‌کنندگان واقعی را به دنبال دارد.

صدرایی تصریح‌کرد: همچنین عدم اعلام افزایش قیمت‌ها، سبب می‌شود تا خودروسازان انگیزه‌ای برای عرضه کوتاه‌مدت خودروهای تولیدی نداشته باشند یا به طرق و ترفندهایی بخواهند تولیدات خود را وارد بازار آزاد کنند، همچنین مسائلی نظیر افت کیفیت محصولات، داستان‌های قرعه‌کشی و غیره تداوم خواهد داشت.

وی در پایان تاکید کرد: ‌باید هماهنگی کامل بین دستگاه‌هایی همچون وزارت صمت، شورای رقابت، سازمان حمایت و غیره در این مساله وجود داشته باشد و با یک زبان واحد صحبت کنند و بدانیم که در غیر این صورت فقط بر آتش بازار سیاه خودرو دمیده خواهد شد و دلالان و واسطه‌ها با سوء استفاده از فضای موجود به گران‌تر فروختن خودروها خواهند پرداخت.

کد خبر 62221

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 11 =