شرایط ضمانت‌نامه شرکت در مزایده‌های اموال تملیکی منتشر شد

سازمان جمع‌آوری فروش اموال تملیکی، شرایط ضمانت‌نامه شرکت در مزایده‌های این سازمان را منتشر کرد.

به گزارش روز دوشنبه اگزیم‌نیوز از سازمان جمع‌آوری فروش اموال تملیکی، شرایط شرکت در مزایده‌های اموال منقول و غیرمنقول سازمان اموال تملیکی مشخص شد. طبق جزئیات اعلام شده، متقاضیان بایستی ۹ بند تعیین شده را رعایت کنند و در غیر این صورت، سازمان در قبال پذیرش ضمانت‌نامه‌های غیر معتبر مسئولیتی نخواهد داشت.

جزئیات شرایط شرکت در مزایده‌های سازمان اعلام شد بر این اساس با عنایت به اینکه خریداران اموال منقول و غیرمنقول سازمان مکلف‌اند به استناد مفاد آیین‌نامه تضمین معاملات دولتی موضوع مصوبه شماره ۱۲۳۴۰۲/ت۵۰۶۵۹هـ مورخ ۲۲ آذر ۱۳۹۴ هیات وزیران، تضامین معتبری مطابق با مفاد آیین‌نامه مورد اشاره جهت شرکت در مزایده‌های سازمان ارائه کنند. بر این اساس موارد مشروحه ذیل می‌بایست به دقت مدنظر مزایده گران قرار گیرد، در غیر اینصورت این سازمان مسئولیتی در قبال عدم پذیرش ضمانتنامه‌های نامعتبر و حذف شرکت کنندگان از فرآیند مزایده نخواهد داشت:

۱- در فرم ضمانت نامه‌های بانکی صادره جهت شرکت در مزایده ضروری است موارد ذیل به صراحت درج شود:

نام متقاضی و ضامن

موضوع فرآیند ارجاع کار (شامل شماره مزایده)

نام کارفرما/ ذینفع (سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی)

مبلغ دقیق تضمین مطابق با مفاد آیین‌نامه تضمین معاملات دولتی

سایر موارد مطابق کاربرگ شماره یک آیین نامه مذکور.

۲- مطابقت صاحب توکن (امضای الکترونیکی) با نام متقاضی یا نام واریز کننده وجه به حساب سازمان

۳- استفاده مجدد از تضامین صادر شده برای شرکت در مزایده، برای سایر مزایده‌ها میسر نیست.

۴- تضامین شرکت در مزایده‌ها می‌بایست به صورت کاملاً خوانا در سامانه ستاد بارگذاری شود. بدیهی است در صورتی که امکان رویت و تائید مندرجات تضامین در سامانه ستاد میسر نباشد، امکان تائید ودایع ناخوانا و مخدوش میسر نخواهد بود.

۵- در صورتی که ضمانت نامه از سوی بانک صادر کننده دارای برگ تمدید باشد، مزایده گر می بایست نسبت به بارگذاری ضمانت نامه و تمدید آن به صورت توامان اقدام کند.

۶- مدت اعتبار ضمانت نامه سه ماه از آخرین تاریخ تحویل پیشنهاد بوده و می‌بایست برای مدت سه ماه دیگر قابل تمدید باشد. ضمانت نامه‌های ارائه شده با اعتبار کمتر قابل پذیرش نخواهد بود.

۷- مفاد ضمانت نامه های دریافتی دقیقاً می بایست مطابق فرم نمونه «ضمانت نامه شرکت در فرآیند ارجاع کار (کاربرگ شماره یک مصوبه فوق الاشاره)» باشد. (تصویر پیوست)

۸- مزایده‌گران در صورت دریافت ضمانت‌ نامه بانکی از بانک‌های عامل (مطابق با شرایط اعلام شده) و بارگذاری در سامانه تدارکات الکترونیک دولت، می‌بایست نسبت به تحویل اصل ضمانت نامه در مهلت مقرر قانونی به نزدیک‌ترین اداره کل جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی استان اقدام نمایند. بدیهی است در صورت عدم تحویل اصل ضمانت نامه به نمایندگی‌های سازمان و متعاقباً عدم اعلام مراتب توسط ادارات کل تابعه استانی به ذیحسابی و اداره کل امور مالی مبنی بر تحویل اصل ضمانت نامه و تأیید اصالت آن، امکان تأیید ودایع و در نتیجه شرکت مزایده‌گران ذی‌ربط در مزایده فراهم نخواهد شد.

۹-در صورتی که مزایده‌گران تمایل به واریز نقدی ودایع داشته باشند، ترجیحاً از طریق سامانه تدارکات الکترونیک دولت و بصورت الکترونیکی اقدام نمایند. لیکن در صورت واریز نقدی از طریق بانک های عامل، ضروری است ضمن اطمینان از انتقال وجوه به حساب ذی‌ربط، اصل فیش واریزی را به نزدیک‌ترین نمایندگی سازمان در استان تحویل کنید.

کد خبر 62242

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 0 =