صادرات محصولات بوشهری ها به ۶۳ کشور جهان

رییس اتاق بازرگانی بوشهر گفت: استان بوشهر با درآمد صادراتی روزانه ۲ هزار میلیارد تومان تولیداتی را به مقصد ۶۳ کشور صادر می کند که چین ، امارات ، ترکیه و روسیه بیشترین مقاصد این صادرات است.

به گزارش اگزیم نیوز، خورشید گزدرازی روز پنج شنبه با اشاره به اینکه به عنوان بخش خصوصی همکار دولت در اجرایی کردن شعار "مهار تورم و رشد تولید" هستیم، افزود: این امکان با هماهنگی و هدفگذاری دولت، مجلس و بخش خصوصی می تواند قابلیت اجرایی پیدا کند.

رئیس اتاق بازرگانی بوشهر تصریح کرد: با افزایش رونق کسب و کار و تولید در بخش های خصوصی، ضمن اجرایی کردن شعار امسال، ارزآوری برای کشور و ایجاد اشتغال پایدار، می توان رضایت مردم و افزایش قدرت خرید آنها را ایجاد کرد.

گزدراری گفت: نیاز است که دولت به عنوان ناظر و تسهیل کننده امور بخش خصوصی، از اقداماتی از جمله بالابردن تعرفه های صادراتی اجتناب کند.

وی ادامه داد: این که برخی اوقات دولت بدون هیچ توجیه اقتصادمحور اقدام به افزایش تعرفه های صادراتی از جمله محصولات جالیزی و گلخانه‌ای کند با شعار امسال نه تنها منافات دارد، بلکه می تواند با ضربه زدن به تولید و اقتصاد، مشکلاتی نیز برای اشتغال کشور ایجاد کند.

رئیس اتاق بازرگانی بوشهر ادامه داد: رشد صد در صدی تعرفه صادرات گوجه‌فرنگی، با هیچ معیاری قابل توجیه نیست و می تواند به شکل کاملی صادرات گوجه فرنگی را از بین ببرد و لطمه فراوانی به تولیدکنندگان استان بوشهر به عنوان محصول خارج از فصل وارد سازد.

وی از دولت و مجلس خواست این بخشنامه را اصلاح و زمینه تسهیل صادرات محصولات کشاورزی را فراهم کنند.

گزدرازی با اشاره به ظرفیت بالای استان بوشهر در تولید محصولات مختلف، گفت: در یکسال گذشته، بیش از ۲۷ میلیون تن کالا به ارزش ۱۳.۲ میلیارد دلار از استان بوشهر صادر شده است.

وی گفت: ارزش صادرات استان بوشهر، حدود ۷۱۵ هزار میلیارد تومان است و تقریبا روزانه ۲ هزار میلیارد تومان درآمد صادراتی استان بوشهر بوده است.

رئیس اتاق بازرگانی بوشهر یادآور شد: عمده تولیدات صادراتی استان بوشهر در زمینه پتروشیمی و میعانات گازی، صیفی‌جات و محصولات باغی بویژه خرما و آبزیان شامل ماهی و میگو است.

کد خبر 62322

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 8 =