تعمیرات اساسی پالایشگاه‌های پارس جنوبی آغاز شد

معاون مدیرعامل شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: تعمیرات اساسی پالایشگاه های ۱۳ گانه این شرکت بدون اینکه از سکو کاهش تولید رخ دهد با پالایشگاه یازدهم آغاز شد.

به گزارش روز سه شنبه اگزیم‌نیوز، حسین شمشیری در آیین تجلیل از سرآمدان تولید مجتمع گاز پارس جنوبی افزود: با تغییر رویکرد وزارت نفت، امسال تلاش می‌کنیم به دلیل نیاز گاز کشور و ضرورت برداشت از میدان مشترک همزمان با فعالیت پالایشگاه بدون اینکه از سکو کاهش تولید رخ دهد، تعمیرات جاری و اساسی مورد نیاز را عملی کنیم.

معاون مدیرعامل شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی یادآور شد: اگر امسال این رویکرد به خوبی عملیاتی شود، برای سال آینده اهداف بالاتری برنامه‌ریزی می‌شود.

وی افزود: با بیان اینکه تامین گاز مورد نیاز کشور در زمستان سرد گذشته از نقاط قوت عملکرد سالانه دولت سیزدهم است، گفت: تولید گاز طبیعی این مجتمع در زمستان گذشته ۱۷.۲ میلیارد متر مکعب بود که نسبت به مدت مشابه پیش از آن رشد ۶ درصدی را نشان می‌دهد.

شمشیری گفت: ۷۰ تا ۸۰ درصد نیاز کشور به گاز در این مدت در مجتمع گاز پارس جنوبی تولید شد.

وی اضافه کرد: قابلیت اطمینان تولید گاز در مخازن مجتمع گاز پارس جنوبی در سال ۱۴۰۱ با رشد ۲ درصدی نسبت به سال پیش از آن به ۱۰۰ درصد رسید.

معاون مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی ادامه داد: در این سال تعهد این مجتمع با ۲.۷ درصد رشد نسبت به ۱۴۰۰، تحقق ۹۹.۹ درصدی یافت.

وی با اشاره به کاهش زمان تعمیرات اساسی پالایشگاه‌های سیزده‌گانه مجتمع گاز پارس جنوبی در سال گذشته، این زمان برای برداشت گاز از میدان مشترک پارس جنوبی ۱۷ درصد نسبت به سال پیش از آن کاهش یافت که حاصل این کاهش چهار روزه تولید ۵۷۰ متر مکعب گاز بیشتر بود.

شمشیری یادآور شد: در حالی که تعمیرات اساسی این مجتمع سال ۱۴۰۰ مدت ۲۳ روز طول کشید، این فرآیند در ۱۴۰۱ طی ۱۹ روز انجام شد.

وی افزود: علاوه بر این، صادرات گاز مایع زمستان گذشته مجتمع گاز پارس جنوبی حدود ۴۰ درصد نسبت به مدت مشابه پیش از آن افزایش یافت.

معاون مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی با بیان اینکه همه این دستاوردها در سایه تعامل و همکاری این مجتمع، استان و مردم با محوریت منطقه ویژه پارس حاصل شده، گفت: شاهد شکل‌گیری تعاملی سازنده میان همه بخش‌های اثرگذار در این حوزه هستیم.

کد خبر 62473

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 2 =