ضرورت اشتراک‌گذاری و انتقال تجربیات دستگاه‌ها در مقابله با جعل اسناد

خزانه دار کل کشور تاکید کرد: با توجه به تاکید رهبر معظم انقلاب در خصوص مقابله و مبارزه با جعل اسناد رسمی، به اشتراک گذاری دانش و تجربیات همه دستگاه‌ها در این زمینه بسیار مهم است.

به گزارش روز چهارشنبه اگزیم‌نیوز از وزارت امور اقتصادی و دارایی، «سیدرحمت الله اکرمی» در حاشیه بازدید از غرفه وزارت اقتصاد در سومین نمایشگاه دستاوردهای وزاتخانه‌ها و سازمان‌های دولتی و حاکمیتی در زمینه پیشگیری و مقابله با جعل اسناد مدارک رسمی، افزود: ستاد مقابله با جعل اسناد رسمی، در سال ۱۳۸۱ و بر اساس دستور صریح رهبرمعظم انقلاب راه اندازی شد و وزارت کشور با دستور مستقیم رییس جمهور ستادی را در این خصوص تشکیل داد.

وی اضافه کرد: در همان زمان، وزیر کشور، رییس و معاون سیاسی و امنیتی وزارت کشور دبیر آن ستاد شدند. برخی از وزارتخانه‌ها و دستگاه‌هایی که متولی تولید اسناد و اوراق بهادار در سطح حاکمیت بودند از جمله وزارت امور اقتصادی و دارایی به عضویت این ستاد درآمدند تا بحث مقابله با جعل اسناد رسمی به صورت ویژه‌ای پیگیری و با آن مقابله شود.

این مقام مسئول گفت: اکنون برگزاری و به اشتراک گذاشتن دستاوردهای این نمایشگاه با تلاش وزارت اقتصاد و چاپخانه دولتی ایران انجام شد، که باید در این راستا از همه این تلاش‌ها برای این منظور تشکر و قدردانی کنم.

وی ادامه داد: با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب در خصوص مقابله و مبارزه با جعل اسناد رسمی و مقابله با این معضل، برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی بسیار ضروری و مهم است.

اکرمی همچنین افزود: مبارزه با جعل اسناد به خصوص در شرایط فعلی و با پیشرفت علم و تکنولوژی بسیار مهم است و وقتی کسی از یک سند رسمی و یا اوراق بهادار استفاده می‌کند، باید از اصالت و جعلی نبودن آن اطمینان داشته باشد؛ این امر مهم در عین حال سبب تحقق اهداف وزارت اقتصاد در همه بخش‌ها می‌شود.

کد خبر 63135

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 10 =