افزایش ترخیص خودروهای وارداتی از گمرک، به‌زودی/ روند واردات خودرو تسهیل شد

سرپرست سازمان توسعه تجارت ایران با بیان اینکه با ابلاغ قوانین در زمینه استاندارد، گمرک و محیط زیست واردات خودرو تسهیل شده است، گفت: واردکنندگان خودرو ارز مورد نیاز را دریافت کردند و به‌زودی شاهد ترخیص خودروهای وارداتی بیشتری از گمرک خواهیم بود.

به گزارش روز دوشنبه اگزیم‌نیوز، مهدی ضیغمی در نشستی برخط با بیان اینکه از آذرماه سال گذشته موضوع واردات خودرو ابلاغ شد، اظهار داشت: از همان زمان رایزنی‌ها برای انجام این کار آغاز شد، زیرا مسیرهای وارداتی بسته بود و پیش از آن نیز تجربه تحریمی نداشتیم.

وی افزود: مشکلات را نمی‌توانستیم به سرعت بر طرف کنیم و باید قانون رعایت می‌شد، به همین دلیل با تمرکز بیشتری پیش رفتیم که نیازمند زمان بود.

سرپرست سازمان توسعه تجارت ایران خاطرنشان کرد: با قوانین موجود امکان واردات وجود نداشت و دست دولت باز نبود، زیرا این قوانین بر اساس مصوبات مجلس شورای اسلامی تصویب شده بود و تغییر آن کار سختی بود.

ضیغمی گفت: از اول دی ماه ۱۴۰۱ به صورت فراقانونی مقرر شد تا شرایط واردات خودرو تسهیل شود و مقررات استاندارد و گمرک در اردیبهشت‌ماه امسال به صورت مصوبه ابلاغ شد تا واردات خودرو برای اولین بار انجام شود.

واردکنندگان خودرو ارز مورد نیاز را دریافت کردند

وی با اشاره به واردات خودرو با استاندارد یورو ۵ تاکید کرد: به‌زودی شاهد ترخیص خودروهای بیشتری خواهیم بود و روند واردات خودرو تسهیل خواهد شد.

سرپرست سازمان توسعه تجارت با تاکید بر اینکه واردکنندگان خودرو ارز مورد نیاز را دریافت کردند، گفت: پلاک گذاری خودروهای وارداتی موقع تحویل انجام می‌شود.

ضیغمی بیان کرد: در مرحله اول ۱۵۰ خودرو، در مرحله دوم ۳۵۰ خودرو. به‌زودی ۸۵۰ خودروی وارداتی از گمرک غرب تهران وارد خواهد شد و طی ۶ ماه آینده تحویل‌ها انجام می‌شود و انتظار داریم خودروهای بیشتری نیز وارد شود.

کد خبر 64075

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 14 =