نرخ ارز باید متناسب با تورم داخلی و خارجی کنترل شود

رئیس شورای فقهی بانک مرکزی با تاکید بر اینکه حذف دلار آمریکا از مبادلات داخلی و خارجی ضروری است، گفت: بانک مرکزی مسؤول کنترل نرخ ارز و مدیریت نوسانات آن، متناسب با نرخ تورم داخلی و خارجی و حفظ ارزش پول ملی است.

به گزارش اگزیم‌نیوز، حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم روز سه شنبه در سی‌امین همایش سیاست‌های پولی و ارزی اظهار داشت: آنچه به پول اعتبار می‌دهد قانون و دولت است و از نظر من پول باید مابه ازایی داشته باشد تا از ثبات خرید برخوردار باشد.

وی با بیان اینکه پول مقیاس سنجش ارزش است و نباید دچار نوسان شود، افزود: دولت مسؤول حفظ ارزش پول ملی است و مسؤولیت تعیین حجم پول برعهده بانک مرکزی است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: مدیریت خلق پول با اعمال مقررات کفایت سرمایه و نرخ سرمایه قانونی باید توسط بانک مرکزی انجام شود.

وی ادامه داد: مدیریت تقاضای ارز و جلوگیری از فرار سرمایه برعهده بانک مرکزی است و ممنوعیت عرضه ارز خارج از صرافی‌ها اقدامی است که باید محقق شود.

مصباحی مقدم بیان کرد: کنترل نرخ ارز و مدیریت نوسانات بازار ارز باید توسط بانک مرکزی و متناسب با نرخ تورم داخلی و خارجی و حفظ ارزش پول ملی انجام شود.

رئیس شورای فقهی بانک مرکزی گفت: حذف دلار آمریکا از مبادلات داخلی و خارجی ضروری است و این با انعقاد پیمان‌های مالی و پولی قابلیت اجرایی دارد.

کد خبر 64132

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 1 =