هواپیماهای جدید از محل منابع دولت خریداری شد

عضو هیات رئیسه کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: به تازگی با هدف نوسازی و توسعه ناوگان هوایی کشور، تعدادی هواپیمای جدید از محل منابع دولت خریداری شده است.

به گزارش روز یکشنبه اگزیم‌نیوز، محمد محمدی‌بخش معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان هواپیمایی کشوری از افزایش ناوگان هوایی تجاری کشور شامل ۵۰ فروند هواپیما و هلی کوپتر طی ۱۸ ماه گذشته خبر داده و گفته است تاکنون ۲۰ فروند به مجموع هواپیماهای مسافری اضافه شده است.

در همین ارتباط آرا شاوردیان عضو هیأت رئیسه کمیسیون عمران مجلس درباره خرید هواپیماهای جدید اظهار کرد: رئیس سازمان هواپیمایی کشوری و وزیر راه و شهرسازی با حضور در کمیسیون عمران مجلس از خرید این هواپیماها از سوی دولت خبر داد.

وی افزود: به نظر می‌رسد تهیه این تعداد ناوگان هوایی جدید از محل منابع دولتی و در راستای افزایش ناوگان مسافرت هوایی کشور بوده است زیرا متوسط عمر هواپیماهای خریداری شده بین ۱۵ تا ۲۰ سال برآورد می‌شود.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون عمران مجلس، خرید هواپیماهای جدید با وجود تحریم‌های ظالمانه علیه صنعت هوانوردی کشور را موفقیتی بزرگ دانست و ادامه داد: وزارت راه و شهرسازی (سازمان هواپیمایی کشوری) این هواپیماها را تهیه کرده و در اختیار ایرلاین‌ها قرار داده است.

وی با بیان اینکه بین یک سوم تا نیمی از ناوگان هوایی موجود زمین گیر هستند که یا به خاطر نبود قطعه یا عدم امکان تعمیر موتور آنهاست، گفت: یکی از علل تأخیر در پروازها کمبود ناوگان است که با افزایش تعداد هواپیماها، می‌توان بخشی از این مشکل را برطرف کرد.

علت افزایش قیمت بلیت هواپیما چه بود؟

نماینده ارامنه شمال در مجلس با اشاره به افزایش متوسط ۲۹ درصدی نرخ بلیت پروازهای داخلی اظهار داشت: من با افزایش قیمت بلیت هواپیما مخالفت نکردم؛ چراکه وقتی با حضور رئیس سازمان هواپیمایی کشوری و مدیران عامل ایران ایر و سایر شرکت‌های هواپیمایی در کمیسیون عمران مجلس در خصوص افزایش قیمت بلیت مذاکره شد، نمایندگان ایرلاین‌ها مشکلات خود را مطرح کردند که دلیل عمده آنها افزایش نیافتن قیمت پروازهای داخلی در دو سال گذشته بود.

وی ادامه داد: اکنون قیمت بلیت پروازهای داخلی با توجه به مولفه‌هایی چون میزان ساعت پروازی، میزان مصرف سوخت و خدمات فرودگاه تعیین می‌شود؛ ضمن اینکه یکی دیگر از مشکلات ایرلاین‌ها بخصوص شرکت‌های هواپیمایی وابسته به بخش دولتی، بدهی بالای هزار میلیارد تومان به وزارت نفت (شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی) و وزارت راه (شرکت فرودگاه‌ها) بابت سوخت و هندلینگ است.

شاوردیان گفت: اگر شرکت‌های هوایی به دلیل کاهش درآمدهای خود نتوانند قطعه تأمین یا هواپیماها را تعمیر کنند، بخش ایمنی پروازها نیز با مشکل مواجه خواهد شد بنابراین باید در تعیین قیمت بلیت، به کسب درآمد ایرلاین‌ها نیز توجه کرد تا ایمنی پروازها تامین شود.

کد خبر 64276

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 7 =