اصفهان؛ صدرنشین احیای واحدهای تولیدی راکد در کشور

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان از کسب رتبه نخست استان در احیای واحدهای تولیدی راکد و غیرفعال و تعداد واحدهای تولیدی افزایش ظرفیت یافته در کشور خبر داد.

به گزارش اگزیم‌نیوز از روبط عمومی استانداری اصفهان، امیررضا نقش روز یکشنبه افزود: از ابتدای آغاز فعالیت در استانداری اصفهان تلاش کردیم از ظرفیت‌های قانونی که در اختیار مدیریت استان است بیشترین استفاده را ببریم تا مشکلات حوزه اقتصادی و تولیدی استان در برنامه‌ریزی‌ کوتاه، میان و بلند مدت به حداقل برسد.

وی با اشاره به نهضت احیای واحدهای تولیدی راکد یا غیرفعال در استان افزود: برگزاری مستمر و مؤثر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید یکی از ظرفیت‌های قانونی استان است که تلاش شد تا در جلسات این ستاد گره از مشکلات فعالان اقتصادی استان باز شود.

نقش با اشاره به ارائه گزارش وزیر کشور به ریاست جمهوری در خصوص عملکرد ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در استان‌ها گفت: یکهزار و ۱۴ واحد تولیدی راکد و غیرفعال در استان اصفهان گزارش شده بود که در سال ۱۴۰۱ با احیای ۴۲۳ واحد تولیدی، رتبه نخست کشور در این بخش به استان اصفهان اختصاص یافت.

رتبه نخست اصفهان در تعداد واحدهای تولیدی افزایش ظرفیت یافته

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان بیان کرد: براساس این گزارش رتبه نخست کشور در مجموع افزایش ظرفیت واحدهای تولیدی با یکهزار و ۴۷۲ واحد تولیدی به استان اصفهان اختصاص یافته است.

وی خاطرنشان کرد: این واحدهای تولیدی کمتر از ظرفیت اسمی فعال بودند و با حمایت کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان، ارتقاء ظرفیت یافته‌اند.

رتبه دوم اصفهان در بهره‌برداری از طرح‌های سرمایه‌گذاری از طریق حمایت کارگروه تسهیل

نقش یادآور شد: در بخش بهره‌برداری از طرح‌های سرمایه‌گذاری شده از طریق حمایت کارگروه ستاد تسهیل نیز با بهره‌برداری از ۸۴۴ واحد، رتبه دوم کشور به استان اصفهان اختصاص یافته است. .

به گفته وی واحدهای تولیدی فوق شامل صنعت، معدن، کشاورزی، صنوف تولیدی و طیف گسترده‌ای از واحدهای تولیدی را شامل می‌شود.

اصفهان از قطب های اقتصادی و مولدترین استان‌ کشور در بخش های صنعت، تولید، کشاورزی و خدمات به‌شمار می آید که با حدود ۹ هزار و ۵۰۰ واحد صنعتی و تولیدی و ۷۶ شهرک و ناحیه صنعتی، ۱۳ درصد تولید ناخالص داخلی را به خود اختصاص داده و تحقق رشد اقتصادی هشت درصدی یکی از اولویت های برنامه های دولت سیزدهم در این خطه است.

کد خبر 64282

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 12 =