مصوبه جدید در مورد مجامع چه تفاوتی با مصوبات قبل دارد؟

مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار­ ­گفت: مصوبه اخیر سازمان بورس در رابطه با الزام شرکت‌ها به تهیه ویدئو و آرشیو آن از مجامع، دو تفاوت عمده با مصوبات قبلی دارد.

به گزارش روز سه شنبه اگزیم‌نیوز از پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)، ولی الله جعفری مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار اظهار داشت: در سال ۹۶ مصوبه‌ای مبنی بر تصویربرداری از مجامع مصوب شد و سازمان بورس و اوراق بهادار طی مصوبه‌ای که چندی پیش ابلاغ شد، الزاماتی را به این مهم اضافه کرد؛ مطابق مصوبه سال ۱۳۹۶ ناشران ملزم به تهیه فیلم از مجامع و ارسال آن به سازمان هستند.

جعفری افزود: مصوبه اخیر سازمان بورس دو تفاوت مهم با مصوبه سال ۹۶ دارد؛ در گذشته تنها شرکت‌های پذیرش شده ملزم به تصویربرداری از مجامع بودند، اما اکنون تمامی ناشران (از جمله ناشران بازار پایه) ملزم به اجرای این مصوبه هستند.

وی با اشاره به دومین تفاوت مصوبه اخیر سازمان بورس در مقایسه با مصوبه پیشین؛ تشریح کرد: ناشران ملزم به تهیه و ارسال یک نسخه از ویدیو ضبط شده به سازمان بورس هستند و علاوه بر این موضوع ویدئوها باید تا ۱۰ سال آرشیو بشود و در صورت نیاز و استعلام سازمان بورس، ناشران ملزم به ارسال مجدد ویدئو خواهند بود.

جعفری ضمن تشریح کارکرد و نیاز این مصوبه، گفت: بعضا در مجامع اختلاف و سوءبرداشتی به‌وجود می‌آید که در چنین شرایطی نیاز به وجود سند و ادله‌ای برای بررسی است؛ به عبارت دیگر اگر در مجامع اختلافی به وجود بیاید با بررسی فیلم ضبط شده می‌توان به موضوع اختلاف رسیدگی کرد.

کد خبر 64576

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 1 =