بندر چندمنظوره سیریک با حضور رئیس جمهور به بهره‌برداری می‌رسد

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با اشاره به پیشرفت ۹۱ درصدی بندر سیریک گفت: این بندر چندمنظوره نیمه دوم سال جاری با حضور آیت‌الله رئیسی به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش اگزیم‌نیوز، حسین عباس‌نژاد روز سه‌شنبه در بازدید از روند احداث بندر تجاری سیریک با بیان اینکه یکی از رویکردهای سازمان بنادر و دریانوردی، توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقل دریایی است، اظهار داشت: بندر چندمنظوره سیریک با برخورداری از ۵۱ هکتار پسکرانه و حوضچه به مساحت ۳۵ هکتار در نیمه دوم سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

وی ادامه داد: این بندر به دلیل موقعیت قرارگیری و نزدیکی به کشور عمان، سهم بالایی در رونق دریانوردی، فراهم شدن بسترهای اقتصادی از جمله توسعه ترانزیت و صادرات و واردات کالا افزایش راندمان اقتصادی و افزایش تعاملات اقتصادی و رونق بخشی به معیشت مردم بومی دارد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان بر آماده‌سازی تمام بخش‌های این بندر تا پایان تیرماه تاکید کرد و ادامه داد: زمانی این بندر به صورت رسمی افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد که مجموعه نیازهای آن در پسکرانه و اسکله کامل و مهیا باشد.‌

عباس‌نژاد با اشاره به تجربه بهره‌برداری از بندر چندمنظوره خمیر اضافه کرد: تا نهایی شدن این طرحِ مردم‌محور جلسات کارشناسی و برنامه‌ریزی‌های زیرساختی با حضور معاونان اداره کل بنادر و دریانوردی استان به صورت مستمر و مجموعه فرمانداری شهرستان سیریک برگزار می‌شود.

الحاق ۲ اسکله جدید به ظرفیت بندر سیریک

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان نیز با بیان اینکه با تلاش شبانه‌روزی دست‌اندرکاران طرح بندر سیریک، موج‌شکن این بندر سال گذشته تکمیل شده است، افزود: این طرح با ۵۱ هکتار مساحت، شامل احداث سکوی پهلوگیری، نصب ۲ اسکله‌ و همچنین سه عدد رمپ شناور بوده که کار ساخت آن از اسفندماه سال ۱۴۰۰ آغاز شده است.

حمیدرضا محمدحسینی تختی هدف از بازدید بندر سیریک را بررسی مشکلات و کمبودهای موجود در این بندرتجاری عنوان کرد و گفت: از هفته آینده بحث آسفالت محوطه‌ها پیگیری می‌شود و همچنین با تغییرات ساختاری در جابجایی اسکله‌های این بندر یک اسکله ۱۷ متری و یک اسکله ۳۰ متری دیگر به ظرفیت این بندر الحاق می‌شود.

وی اضافه کرد: با پایان عملیات نصب اسکله‌ها و بهره‌برداری از سیستم اطفا حریق مکانیزه آن، گامی مهم در زمینه پیشبرد اهداف اقتصاد دریامحور برداشته خواهد شد.

گفتنی است؛ بازدید مدیرکل و شورای معاونان اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان از بندر چندمنظوره سیریک و نشست با فرماندار شهرستان این شهرستان با هدف سرعت‌بخشی در روند فعالیت‌های دریایی و بندری این بندر تجاری انجام شد.

بندر چندمنظوره سیریک با ۵۱ هکتار پسکرانه و ۳۴ هکتار وسعت حوضچه بعد از بندر شهید رجایی دومین حوضچه تجاری استان به شمار می‌رود.

بندر سیریک در فاصله ۱۷۰ کیلومتری شرق بندرعباس قرار دارد.

کد خبر 64583

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 3 =