ابلاغ ضوابط واردات و قیمت چای خارجی در سال ۱۴۰۲

معاونت توسعه بازرگانی وزارت جهادکشاورزی، ضوابط و نحوه واردات چای خارجی از ۳ کشور را در سال ۱۴۰۲ تعیین و اعلام کرد: واردکنندگان باید تعهد محضری عدم افزایش قیمت چای در بازار را ارائه کنند.

به گزارش روز دوشنبه خبرنگار "اگزیم نیوز"، گمرگ ایران نتیجه تصمیمات جدید اتخاذ شده درباره واردات چای به کشور را اعلام کرد که طی آن، معاونت توسعه بازرگانی وزارت کشاورزی ابلاغ کرد: ارز تخصیص یافته برای واردات چای در سال ۱۴۰۲ به گروه ۲۲ کالایی منتقل خواهد شد.

همچنین اتحادیه واردکنندگان چای باید متعهد شود که مطابق ضوابط سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، هیچگونه افزایشی در قیمت چای رخ ندهد. در عین حال، واردکنندگان نیز باید تعهد محضری خود به همراه مدارک واردات را جهت ثبت سفارش ارائه کنند.

در بخشنامه وزارت کشاورزی، واردات چای از ۳ کشور هندوستان، کنیا و سریلانکا مجاز دانسته شده است و قیمت چای باروتی وارداتی از هندوستان بابت هر کیلوگرم نیز ۳.۷۵ یورو در نظر گرفته شد. همچنین قیمت هر کیلوگرم چای وارداتی از کشور کنیا برای چای قلم ۳.۷۵ یورو و قیمت هر کیلوگرم چای وارداتی از کشور سریلانکا شکسته نیز ۴.۵ یورو تعیین شد.

ابلاغ ضوابط واردات و قیمت چای خارجی در سال ۱۴۰۲

کد خبر 64756

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 13 =