آینده روشن در انتظار اقتصاد ایران/ ماندگاری سرمایه بهبود یافت

نماینده سابق مجلس با اشاره به بهبود شرایط سرمایه گذاری داخلی و خارجی در کشور، مثبت شدن رشد اقتصادی را نشانه ی آینده روشن برای اقتصاد ایران دانست.

ایرج ندیمی روز شنبه در گفتگو با "اگزیم نیوز"، با اشاره به اینکه رشد اقتصادی ۴ درصد در سال ۱۴۰۱ در ادامه رشد ۴.۴ درصدی سال ۱۴۰۰ است، گفت: مثبت شدن رشد اقتصادی، با ایجاد بسترهای لازم در بخش های مختلف باز شده است.

این نماینده سابق مجلس اظهار داشت: یکی از معیارهایی که سرمایه گذاران داخلی و خارجی به آن توجه دارند، وضعیت شاخص های اقتصادی است و بروز روند مثبت در رشد اقتصادی، تفاوت بین رکورد و پیشرفت را نشان می دهد.

وی افزود: سیگنال های ادامه رشد مثبت اقتصادی موجب جذب سرمایه گذاری در کشور می شود. در آمارها نرخ تشکیل سرمایه ثابت با ۶.۷ درصد رشد مثبت همراه شده که این امر بیانگر بهبود تمایل به سرمایه گذاری در داخل است.

به گفته ندیمی، رشد اقتصادی ۴ درصدی نویدبخش آینده روشنی برای اقتصاد کشور است، چرا که بخش اعظمی از اقتصاد ایران درگیر تحریم، تورم، رکود، مشکلات مدیریت نقدینگی، وصول منابع ارزی و ... است؛ بنابراین چنین تداومی در روند رشد اقتصادی می تواند امیدوارکننده باشد.

نماینده ادوار مجلس تاکید کرد: اتخاذ تصمیماتی در حوزه بهره مندی از ماشین آلات و مدیریت نیروی کار توانسته با افزایش معاملات بین المللی منجر به رشد اقتصادی ۹.۵ درصدی بخش صنعت شود و در واقع، مدیریت کشور تلاش کرده تا از اتلاف منابع جلوگیری کند.

وی تصریح کرد: از سوی دیگر قطعی شدن حضور ایران در شانگهای و دیگر مجامع بین المللی و هدف گذاری افزایش همکاری های اقتصادی با کشورهای همسایه و ...، مانع گریز سرمایه از کشور شده و سرمایه گذاری افزایش پیدا کرده است.

ندیمی افزود: دولت می تواند همانطور که در انتخابات بحث رقابت سالم را نهادینه کرده، در حوزه سرمایه گذاری اقتصادی هم چنین رویکردی داشته باشد و از ایجاد شرایط انحصار جلوگیری کند، زیرا تولید و کیفیت با انحصار افت می کند.

نماینده ادوار مجلس گفت: تمام پروژه های دارای توجیه فنی و اقتصادی نیز باید در بازار سرمایه عرضه شود تا مردم با مشارکت در ایجاد فرصت های اقتصادی کشور، در رشد اقتصادی هم مشارکت کنند. در واقع با ایجاد یک رقابت سالم، ابتدا سرمایه گذاری خصوصی صورت می گیرد. دولت از سوی دیگر با نگاه واقع بینانه در برنامه ریزی و تخصیص بودجه، می تواند به هدف رشد اقتصادی ۸ درصدی دست پیدا کند.

کد خبر 64870

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 4 =